شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
سهم 27‌درصدی دولت یازدهم از واگذاری‌های 14‌سال گذشته

 شهروند|  خصوصی‌سازی جایگاه‌های سوخت دولتی از دیروز و در 7 استان آغاز شد. این در شرایطی است که به گفته جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی بررسی عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در 14‌سال گذشته نشان می‌دهد که 27‌درصد واگذاری‌های این دوره مربوط به دولت یازدهم بوده است.
سبحانی با اعلام این خبر گفت: خصوصی‌سازی جایگاه‌های سوخت دولتی در کشور از طریق مزایده آغاز شده است و بر این اساس قرار است بخش‌هایی از جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی واگذار شود و ۷ استان قم، گیلان، اردبیل، قزوین، خراسان شمالی، کردستان و همدان در فاز اول قرار دارند.
مشاور سازمان خصوصی‌سازی از برنامه واگذاری جایگاه‌های سوخت تهران در آینده و فازهای بعدی اجرای این طرح خبرداد . سبحانی ادامه داد: براساس قانون بودجه، سازمان خصوصی‌سازی موظف است که ۱۸‌هزار ‌میلیارد تومان بابت واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در سال‌جاری به خزانه دولت واگذار کند که تا ابتدای مردادماه حدود ۴‌هزار‌ میلیارد تومان آن محقق شده است.
او همچنین گفت: عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در مقایسه با ۱۴‌سال قبل نشان می‌دهد از حدود ۱۳۸‌هزار‌ میلیارد تومان مجموع واگذاری‌ها، ۲۷‌درصد آن در دولت یازدهم انجام شده است، این درحالی است که پرونده واگذاری شرکت‌های دولتی به روش رد دیون در دولت یازدهم بسته شده است، ضمن این‌که واگذاری‌هایی که به این روش در دولت یازدهم اتفاق افتاده، مربوط به مصوبات دولت قبلی و آن هم در نیمه دوم ‌سال ۹۲ است و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ واگذاری براساس رد دیون نداشته‌ایم.

 


تعداد بازدید :  100