شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

برنت ۴۵ دلاری شد|  قیمت جهانی نفت در معاملات روز گذشته بیش از یک دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۵ دلار و ۴۶ دلار معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا که روز جمعه برای اولین‌بار از زمان بحران مالی 2009 تاکنون به زیر 40 دلار رسیده بود، به دلیل نشانه‌های فزونی عرضه و آمارهای ضعیف از اقتصاد چین، جلسه گذشته را با  2‌درصد کاهش به پایان برد. (رویترز)

افزایش 3.5 برابری قیمت پیشنهادی ال‌ان‌جی به هند| وزیر حمل‌ونقل هند از پیشنهاد ایران برای فروش گاز طبیعی مایع به این کشور با قیمت 2.95 دلار در برابر هر یک‌میلیون واحد حرارتی انگلیس خبر داد که این رقم 3.5 برابر رقم پیشنهادی در دوران تحریم است.این درحالی است که او به منظور انتقال گاز ایران به هند درحال سرمایه‌گذاری برای توسعه بندر چابهار ایران است. وی اظهار داشت: «کاهش هزینه حمل‌ونقل از طریق این بندر می‌تواند تاثیرات بالا رفتن قیمت گاز را جبران کند.» (تایمز)

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه| در نیمه نخست‌ سال‌جاری میلادی ورود سرمایه‌های خارجی به ترکیه با کاهش بسیار شدید مواجه شد که می‌تواند اقتصاد این کشور را تحت‌تأثیر قرار دهد. جریان سرمایه‌های مستقیم خارجی به سوی ترکیه در نیمه نخست ‌سال‌جاری از 7‌میلیارد دلار در مدت مشابه‌ سال گذشته به 6.3‌میلیارد دلار کاهش یافته است. (حریت)

خسارت 2.7 میلیاردی خشکسالی در کالیفرنیا| تحقیقات جدید نشان می‌دهد 27‌درصد از خشکسالی بی‌سابقه در کالیفرنیا که به مرز خطرناکی نیز رسیده به تغییرات آب‌وهوایی مربوط است. این درحالی است که خشکسالی ایالت در 2015 میلادی 2.7‌میلیارد دلار به اقتصاد آن خسارت زده است. (کوارتز)

افزایش کسری بودجه دولت عربستان| موسسه رتبه بندی فیچ طی گزارشی اعلام کرد این موسسه چشم‌انداز خود را نسبت به شاخص صادر کننده پیش فرض اعتبار ارزهای خارجی و ملی عربستان کاهش داد.فیچ همچنین
 پیش بینی کرد کسری بودجه دولت عربستان در سال جاری به 14.4 درصد از کل تولید ناخالص ملی این کشور افزایش یابد.(رویترز)


تعداد بازدید :  247