شماره ۶۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
جهان داوطلبی

وجود 600‌هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: 600‌هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد. محمدرضا حافظی در مراسم کلنگ‌زنی یک مجتمع آموزشی در این شهرستان، افزود: یک هزار خیر مدرسه‌ساز مقیم خارج از کشور در این امر سرنوشت‌ساز و خداپسندانه مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: این مجمع بیش از 19‌سال است که با هدف توسعه و تجهیز امکانات آموزشی در سراسر کشور و به‌ویژه در نقاط محروم فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته خدمات قابل‌قبولی به سیستم آموزشی کشور ارایه دهد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: وقتی حرکت خیرین برای امر مدرسه‌سازی در کشور آغاز شد، تعداد خیرین کشور انگشت‌شمار بود و هیچ‌گاه باور نمی‎کردیم این حرکت روزی در سطح کشور و جهان شکوفا شده و نمایش داده شود.
حافظی با اشاره به این‌که عباس مصلی‌نژاد یکی از بزرگترین خیرین مدرسه‌ساز در کشور است، اضافه کرد: این خیر تاکنون 120‌میلیارد تومان در این عرصه هزینه کرده و درحال‌حاضر نیز 6پروژه آماده بهره‌برداری در دست کار دارد.
رئیس بنیاد خیرین نیز گفت: فرهنگ در جامعه به معنای حل مسائل به‎واسطه اهرم گفتمان است، حال آن‎که در صورت حل‌نشدن مسائل پس از طی مراحل به بحران تبدیل و مقابله با آن دشوارتر می‌شود.
عباس مصلی‌نژاد افزود: آموزش و پرورش مرهون و مدیون خیرین مدرسه‎ساز است که با آغاز و ادامه این حرکت بزرگ مسائل و کمبودهای این بخش را رفع کرده و از بروز بحران در آموزش و پرورش جلوگیری به عمل آورده است.

امسال 314 کلاس درس به فضاهای آموزشی سیستان‌وبلوچستان افزوده می‌شود
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال 314 کلاس درس درقالب 77 مدرسه با اعتباری افزون‌بر 410‌میلیارد ریال به فضاهای آموزشی استان افزوده می‌شود. علیرضا راشکی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:   همچنین 210 مدرسه تعمیر و تجهیز و تا مهر امسال تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود. وی اضافه کرد: به مناسبت هفته دولت 107 کلاس درس درقالب 31 پروژه آموزشی با زیربنایی حدود 10هزار مترمربع و 96‌میلیارد و 500‌میلیون ریال اعتبار در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: 20 پروژه از مجموع پروژه‌های یادشده از سوی خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: تاکنون 718 کلاس درقالب 155مدرسه مجهز به تجهیزات استاندارد شده است.
وی با اشاره به تأمین سامانه گرمایشی و سرمایشی برای مدارس گفت: به‌منظور تجهیز دو‌هزار کلاس درس به سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی در استان تدابیر لازم اندیشیده شده است. وی افزود: با توجه به مشکل ریزگردها در شمال و رطوبت دما در جنوب استان در نظر است با تهیه اسپیلت و کولرگازی سامانه سرمایشی مدارس تأمین شود.
راشکی اظهار داشت: تاکنون از مجموع 18هزار و 721 کلاس درس موجود 7هزار و 978 کلاس مستحکم، 4‌هزار و 491 کلاس نیازمند مقاوم‌سازی و 6‌هزار و 252 کلاس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
وی بیان کرد: به‌منظور بهره‌گیری مطلوب از اعتبارات با تعامل و هماهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، فرمانداری‌ها و اداره‌های آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها پس از دسته‌بندی فضاهای آموزشی، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی لازم برای تخصیص اعتبارات انجام می‌شود.

بازسازی 150 کلاس فرسوده دشتی نیازمند کمک خیرین
فرماندار شهرستان دشتی گفت: 150 کلاس فرسوده درقالب 30مدرسه درسطح این شهرستان وجود دارد که برای بازسازی نیازمند کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران است. غلامرضا مهرجو در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان دشتی افزود:  اعتبارات دولتی برای ساخت، نوسازی و مقاوم‌سازی این تعداد کلاس فرسوده و تخریبی جوابگو نیست و تنها همت و تلاش خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند در بازسازی این کلاس‌ها درکوتاه‌مدت
چاره‌ساز باشد.
وی اظهار کرد: امسال از 330‌میلیارد ریال اعتبارات عمرانی از محل تملک دارایی استانی بالغ بر 28میلیارد ریال برای تکمیل و توسعه پروژه‌های نیمه‌تمام و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران جهت ساخت ‌و نوسازی مدارس و فضاهای آموزش‌وپرورش در شهرستان دشتی اختصاص یافته است که این میزان اعتبار جوابگوی نیازها و مشکلات آموزش‌وپرورش نیست.


تعداد بازدید :  229