شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   نخستین پیشنهاد گازی فرانسوی‌ها
به ایران| یک شرکت فرانسوی با همکاری شرکای ایرانی خود پیشنهادی برای خرید گازهای همراه نفت در سکوی فروزان را به شرکت ملی نفت ایران ارایه داده است. این خبر توسط بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام شده است. او با اشاره به برگزاری مزایده فروش گازهای همراه نفت توسط وزارت نفت و اختلاف نظر با وزارت نیرو درباره خرید برق تولیدی از این گازها، گفت: « اخیرا هم در یک مورد قرار شده مقداری از گاز فلرهای موجود در خلیج فارس را یک شرکت خارجی خریداری کند که با نهایی شدن قرارداد، تقریبا ٢٥‌درصد از فلرهای موجود در این آب‌ها جمع می‌شود».
 انحصار مخابرات شکسته می‌شود| محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر آن‌که دلیل اصلی واگذاری شرکت مخابرات شکستن انحصار دولتی و کاهش هزینه‌های مردم بوده است، گفت: وزارت ارتباطات در هفته دولت برای تعدادی از شرکت‌هایی که در حوزه تلفن ثابت فعالیت می‌کنند، پروانه کار صادر خواهد کرد. او همچنین تأکید کرد: شرکت مخابرات باید مقداری از سود خود را صرف توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کند تا خدمات کم هزینه‌تری به مردم ارایه کند و مخابرات نباید توقع داشته باشد هزینه سوءمدیریت خود را از مردم بگیرد.
 دست رد به استفاده از نفوذ، علت استیضاح طیب‌نیا| ایرج ندیمی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: بدنه مجلس با استیضاح وزیر اقتصاد موافق نیست و قطعا اگر به صحن علنی بیاید، رأی نخواهد آورد. او همچنین توضیح داد: طرح استیضاح وزیر اقتصاد یکی به خاطر بحث آیین‌نامه‌ای از باب 3 کارت زرد بود و دلیل دیگر حل مسائلی بود که مجلس وزیر را در آن نافذ می‌بیند و انتظار داشتند وزیر با استفاده از قدرت نفوذ خود برای حل مشکلاتی که به نوعی واگشت دارد، اقدام کند.
 گرانفروشی خودروهای چینی در بازار ایران| میثم رضایی رئيس انجمن كارفرمايی واردكنندگان خودرو خواستار تحقيق و تفحص مجلس از واردات انحصاری خودرو شد. به گفته رضایی، ‌آمارهای رسمی گمرک چین نشان‌دهنده این است كه در ‌سال ۲۰۱۴ ایران بزرگترین واردکننده خودروهای چینی بوده است. او تأکید کرد: 70‌درصد واردات خودروهای خارجی دست یک خانواده است و از این میان چینی‌ها با استفاده از رانت و انحصار در بازار ایران خودروهای بی‌کیفیت خود را با قیمت چند برابر سایر کشورها به مردم ایران فروخته‌اند که این موضوع باید در مجلس پیگیری شود.


تعداد بازدید :  413