شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

14.2 درصد افزایش تورم تیرماه نسبت به پارسال

بانک مرکزی شاخص بهای کالاها و خدمات را در تیرماه 94 اعلام کرد. بر این اساس شاخص تورم به عدد ۲۲۴.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴‌درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل ۱۴.۲‌درصد افزایش داشت. تفریح و امور فرهنگی با ۱۹.۱‌درصد بیشترین و حمل‌ونقل با ۱۱.۳‌درصد کمترین نرخ تورم را تجربه کرده‌اند.

25‌ درصد گارانتی‌های لوازم خانگی معتبرند

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از خدمات نامناسب پس از فروش لوازم خانگی اعلام کرد: بیشترین سطح شکایت به این اتحادیه مربوط به نحوه ارایه خدمات پس از فروش است و از این میان تنها 25‌درصد گارانتی‌ شرکت‌ها پاسخگو و مورد تأیید است. طحان‌پور تأکید کرد: به دلیل تنوع بالای اقلام وارداتی و قاچاق نظارت به صدور گارانتی دشوار است.

977 تومان قیمت جدید خرید برق از نیروگاه‌های خانگی

علی بربند، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با تشریح تعرفه‌های جدید خرید برق از نیروگاه‌های خانگی گفت: براساس بخشنامه جدید قیمت هر کیلووات ساعت برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با حجم ۱۰ مگاواتی ۶۷۵ تومان و از نیروگاه‌های ۲۰ کیلوواتی ۹۷۷ تومان تعیین شده است. ضمن این‌که به داوطلبان راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در خانه‌ها، تسهیلات پرداخت می‌شود.

3.5 میلیون نفر کارمند پشت میزنشین در ایران

براساس جدیدترین گزارش وزارت کار درحال حاضر از ۲۱‌میلیون و ۲۰۰‌هزار شاغل کشور ۱۷‌میلیون و ۶۱۶‌هزار نفر در بخش خصوصی که شامل تعاونی‌ها هم می‌شود، فعالیت دارند که این تعداد 83.1‌درصد از شاغلان را در برمی‌گیرد و از این میان دولت ۳‌میلیون و ۵۸۲هزار نفر کارمند پشت میزنشین دارد.

 


تعداد بازدید :  360