شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

روحانی 3شهریور به همدان می‌رود
رئیس جمهوری در بیست و دومین سفر استانی خود سه‌شنبه هفته آینده ۳ شهریور ماه به استان همدان سفر می‌کند. به گزارش مهر، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در مجلس درخصوص مطالبات مردم از رئیس‌جمهوری در سفر به این استان گفت: حل مشکل بیکاری و ارایه راهکار‌های دقیق و اجرایی برای اشتغالزایی در ابعاد توسعه صنعتی، صنایع تبدیلی و توسعه کشاورزی نوین از مهم‌ترین مطالبات مردم است. کارخانه‌ اظهار داشت: تأمین اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از راه‌آهن تهران - همدان و پیش‌بینی این اعتبارات در بودجه‌ سال آینده نیز از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان در استان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی: تصمیم نظام در مسأله هسته‌ای به موقع و سنجیده بود
علی لاریجانی گفت: تصمیم نظام در مسأله هسته‌ای به موقع و سنجیده بود. به نوشته ایسنا، علی لاریجانی صبح دیروز در همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت بین‌المللی که در سالن همایش‌های صداوسیمای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسائل زیادی در کشور وجود دارد که در ‌آن جای بحث و گفت‌وگو است اما برداشت من این است که نظام جمهوری اسلامی ایران در مسائل استراتژیک درست عمل کرده است. لاریجانی، تصميم نظام را درخصوص مذاكرات استراتژيك و خوب اعلام كرد و گفت: نكته قابل اهميت در مذاكرات اين بود كه انجام آن به درخواست غرب و آمريكا صورت گرفت نه كشور ما و همچنين آنها شرط پذيرش غنى‌سازى ما را به صورت كتبى پذيرفتند. رئيس مجلس شوراى اسلامى تصريح كرد: توجه داشته باشيد كه آنها دستيابى به انرژى هسته‌اى را در معناى داشتن نيروگاه پذيرفته بودند اما انجام غنى‌سازى را نمی‌پذيرفتند و نزاع اصلى ما با غرب سر همين نكته بوده است. وى با بيان اين‌كه غرب نمی‌تواند براى رفع برخى از نيازهايش در دنيا از ايران چشم‌پوشى كند، گفت: امروز غرب، ايران را به‌عنوان يك قدرت در منطقه می‌شناسد كه داراى بارورى است و توانسته با ايستادگى، دقت‌نظر و تكيه بر تلاش دانشمندان خود به دانش هسته‌ای دست پيدا كند. لاريجانى با اشاره به نقش رهبرى در مذاكرات هسته‌ای بيان كرد: مقام معظم رهبرى با نقش اساسى خود در نظام جمهورى اسلامى ايران نسبت به دستيابى انرژى هسته‌ای از تمامى دولت‌ها حمايت كردند و يا زماني كه برخى به دنبال عبور از خط قرمز‌هاى هسته‌ای بودند ايشان ايستادگى كردند. وى خاطرنشان کرد: همچنين در بحث عبور از تحريم‌ها نيز رهبرى پشتيبان تيم مذاكره‌كننده بود چراكه با توجه به درخواست خود غرب فرصت مغتنم و قابل بررسى بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان: نگاه انقلاب اسلامی حضور موثر زنان در اداره کشور است
محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از بانوان فعال در حوزه جامعه مدنی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و گرامیداشت دهه کرامت بر ضرورت الگوپذیری از رفتار و منش ائمه معصوم و بزرگان مذهبی تأکید کرد و گفت: نامگذاری‌هایی که براساس رویدادهای مذهبی انجام می‌شود نباید صرفا در حد شعار و برگزاری همایش به آن نگاه کرد٬ بلکه باید به انگیزه نامگذاری‌ها که پیمودن راه معصومان است و الگوگیری از رفتار و کردار و منش آنان است توجه جدی شود. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش اندک زنان در اداره کشور گفت: نگاه انقلاب اسلامی ایران با تاسی از دین مبین اسلام حضور موثر زنان در اداره کشور است، نه این‌که زنان صرفا زینت‌المجالس باشند باید برای استفاده از توان تخصصی همه اقشار جامعه به‌ویژه زنان و جوانان برنامه‌ریزی کرد و راهکار ارایه داد. وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه درخصوص چگونگی برخورد با شبکه‌های اجتماعی، گفت: با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید برخورد محتوایی کرد نه حذفی. باید توان و ظرفیت تولیدات محتوایی خود را آنچنان بالا ببریم که خانواده‌ها درخصوص چگونگی استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نگرانی نداشته باشند. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از برنامه‌های ضعیف صداوسیما در حوزه مسائل خانواده گفت: وقتی جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌های بعضا ضعیف صداوسیما روبه‌رو می‌شوند٬ به ناچار به سمت تولیدهای شبکه‌های ماهواره‌ای رو می‌آورند و به‌نظر می‌رسد مدیران فرهنگی کشور باید برای این معضل چاره‌اندیشی کنند

با اکثریت آرا و برای یک سال
حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب شد
در نشست شورای مرکزی خانه احزاب، اعضای حاضر در جلسه حسن غفوری‌فرد را با 15 رای از مجموع 21 رای ماخوذه به عنوان رئیس سال نخست فعالیت خانه احزاب انتخاب کردند.
به گزارش تسنیم طبق قرعه کشی صورت گرفته، ریاست سال اول خانه احزاب به اصولگرایان، ریاست سال دوم به مستقلین و ریاست سال سوم نیز به اصلاح طلبان اختصاص دارد. طبق این ساز و کار، فقط اصولگرایان باید برای ریاست سال نخست خانه احزاب کاندیدا معرفی می‌کردند که از جمع اصولگرایان، فقط حسن غفوری فرد اعلام کاندیداتوری کرد و اعضا نیز با اکثریت آرا، ریاست وی را پذیرفتند.


تعداد بازدید :  437