شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
خبر

رئیس قوه قضائیه: آمریکا آرزوی تغییر مسیر انقلاب را به گور خواهد برد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: با وجود رهبری مقام معظم رهبری، تدابیر، دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی ایشان، آمریکا باید این خیال‌ها را به گور ببرد که بتواند با چنین ترفندها و فریبکاری‌هایی، گروه‌هایی را در کشور راه بیندازد که می‌خواهند مسیر انقلاب را عوض کنند. به نوشته میزان، وی تأکید کرد: همه مسئولان کشور باید توجه کنند که در پس پرده این سخنان و دخالت‌ها چه هدفی نهفته است و بدانند که راه و رسم استکبار و به‌ویژه آمریکا در طول زمان‌های مختلف دخالت در کشورهای منطقه و ایران بوده است و اکنون نیز این روند ادامه دارد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر حضور استکبار در ایران بود و با رهبری و تدبیر حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هم‌اکنون عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا بر همه زبان‌ها و بیان همه ملت‌های مسلمان و مظلوم و آزاده جاری است و اگر چه برخی دولت‌ها هنوز در خیال باطل خود هستند؛ اما ملت‌ها بیدارند و این بیداری مرهون استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام غروی: جامعتین در انتخابات مجلس خبرگان لیست مشترک می‌دهد
سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل کمیته انتخاباتی مجلس خبرگان در جامعه مدرسین، اظهار داشت: در دوره‌های گذشته کمیته ویژه انتخابات مجلس خبرگان در جامعه مدرسین تشکیل می‌شد و به بررسی افراد و فضای سیاسی می‌پرداختند و درنهایت افرادی را پیشنهاد می‌کردند و جهت بررسی نهایی و تصویب به صحن جامعه می‌آمد.به گزارش خبرآنلاین، سید محمد غروی ادامه داد: درحال حاضر کمیته، کار خود را انجام داده ولی هنوز به صحن جامعه نیامده است.
سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخصوص لیست مشترک با جامعه روحانیت مبارز، گفت: قرار شده که یک هماهنگی بین جامعتین صورت گیرد تا یک لیست مشترک درخصوص انتخابات خبرگان ارایه شود.غروی افزود: هنوز این جلسه تشکیل نشده ولی بنا داریم بعد از مردادماه زمانی برای تشکیل جلسه بین جامعتین تشکیل شود تا ان‌شاءالله یک لیست مشترک برای مجلس خبرگان ارایه شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز درخصوص لیست مشترک صحبتی شده‌ است؟ اظهار داشت: ایشان از بزرگان حوزه هستند، ولی به‌هرحال جامعتین نیز هستند و اگر نظرشان مساعد باشد، طبعا لیست جامعتین را خواهند پذیرفت.

سخنگوی شورای نگهبان: اعضای شورای نگهبان انتخاب های سیاسی خود را فریاد نزنند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بهتر است اعضای شورای نگهبان مثل مقام معظم رهبری انتخاب‌های سیاسی خود را مخفی کنند و فقط در ورق رأی آن را نشان دهند و در تریبون‌ها، انتخاب‌های سیاسی خود را فریاد نزنند.
به گزارش خبرآنلاین نجات الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره ملاک مدیر و مدبر بودن نامزدها و اینکه شورای نگهبان چگونه این ملاک را تشخیص می دهد گفته است:  من شخصا در هیچ انتخابات ریاست جمهوری به عنوان عضو شورای نگهبان شرکت نداشتم و چون ما در این مورد قانون ویژه‌ای نداریم من نمی‌توانم به منابع حقوقی استناد کنم که چه رویه‌ها و عملکردهای منطقی ملاک مدیر و مدبر بودن قرار می‌گیرد. اما شنیده‌ام در مقاطعی اعضای شورای نگهبان برای خودشان ملاک‌های غیررسمی تعریف کرده اند. به عنوان مثال داشتن برخی مسئولیت‌های اجرایی را نشان از رجل سیاسی بودن تعریف کرده‌اند. این طور نشانه‌ها، به صورت قواعد حقوقی روشن درنیامده بلکه به صورت رفتارهای حرفه‌ای نمود یافته است که الان رواج دارد.

حاشیه های تشییع شهدا روی میز فیروزآبادی
استاندار تهران با اشاره به بروز برخی حواشی تلخ و ناخوشایند در آیین با شکوه تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس گفت: مسائل و حواشی این رویداد در قالب 11 بند احصاء و طی نامه ای رسمی به سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شده است. به گزارش ایرنا، سید حسین هاشمی افزود: برنامه ریزی مناسب و پیشگیری از بروز چنین حوادث و ناهماهنگی هایی در آیین های معنوی و با شکوه مردمی، باید براساس مصوبه شورای تامین و از طریق فرمانداری تهران صورت گیرد. استاندار تهران گفت: این امر نشان می‌دهد غفلتی در این زمینه صورت گرفته است، زیرا برای برگزاری این نوع آیین ها، هماهنگی با شورای تامین، صدورمجوز از سوی فرمانداری تهران جهت تامین امنیت و هماهنگی های ترافیکی و انتظامی الزامی است. استاندار تهران گفت: این موضوع، حادثه‌ای تلخ بود که در آن روز رخ داد، چه به لحاظ تراکت‌هایی که پخش شد و چه به لحاظ بنرهایی که دراین آیین استفاده می شد، این نشان از ناهمخوانی آنها با اصل آیین داشت که مطلوب هیچ کس نبود حتی خود دوستان سپاه و قرارگاه ثارالله این چنین چیزی را تایید نکردند.


تعداد بازدید :  410