شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
خارج از مرز

لاشه هواپیمای اندونزی پیدا شد
هواپیمای خطوط هوایی «تریگانا»ی اندونزی که با 54 سرنشین ناپدید شده بود در ناحیه «اوکتابه» از استان شرقی پاپوآ سقوط کرده است.لاشه این هواپیما توسط روستاییانی که پیش از این از سقوط یک هواپیما در شرق این استان خبر داده بودند، پیدا شده است. این هواپیما پیش از سقوط در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی درحال پرواز بوده است. سرنشینان این هواپیما شامل 44 مسافر بزرگسال،  5 کودک و  5 خدمه می‌شد که هنوز خبری در مورد سرنوشت آنها منتشر نشده است. به گزارش یورونیوز، این هواپیما در مسیر «جایاپورا» به مقصد «اوکسیبیل» در شرق استان پاپوآ در پرواز بوده و یک مسئول شرکت خدمات هوایی تریگانا از نامساعد بودن شرایط جوی در هنگام پرواز این هواپیما خبر داده است. این هواپیما متعلق به شرکت خدمات هوایی تریگانا دارای دو موتور توربین‌دار بوده است.

ناپدید شدن 57 چینی بر اثر رانش زمین
در پی رانش زمین در محل یک کارگاه معدن در شمال غرب چین 57 نفر همچنان ناپدید هستند.
بنا بر اعلام مقامات محلی استان «شاآنشی» با گذشت  4روز از وقوع حادثه رانش زمین در این کارگاه معدن،  7 تن جان خود را از دست دادند و 57 تن دیگر همچنان مفقود هستند.
مقامات محلی استان شاآنشی با بیان این‌که تا ساعت 21 شامگاه یکشنبه  7 جسد از زیر گل و لای خارج شده، اظهار داشتند:  رانش زمین به محل اسکان کارگران معدن و سه خانه دیگر آسیب وارد کرد.  طبق اعلام نیروهای امداد و نجات، حجم بالای گل و لای و آوار همراه با احتمال وقوع دومین رانش زمین عملیات جست وجو را با سختی روبه‌رو کرده است.به گزارش خبرگزاری شینهوآ، چندین معدن «وانادیوم» در استان «شاآنشی» وجود دارد و ساکنان اطراف آنها اغلب در مورد تأثیر این معادن روی محیط‌زیست ابرازنگرانی می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  354