شهروند| «مهتاب کرامتی» سفیر کمپین «کودکانِ امید» در ایران شد. این کمپینی است که شرکت سامسونگ برای حمایت از کودکان کمتوان، نابینا و کمبینا و نیز حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل فعال کرده است. «دوک پارک» مدیرعامل سامسونگ در ایران دیروز در نشستی «مهتاب کرامتی»، بازیگر سینما و سفیر پیشین را بهعنوان پیامرسان و سفیر صلح کمپین کودکان امید در ایران معرفی کرد. کمپینی که به گفته او با اهداف اجتماعی فعال شده و در راستای طرح و برنامههای مسئولیتِ اجتماعی سامسونگ فعالیت میکند. «پارک» در این برنامه از شرکتهای بزرگ و برندهای شناخته شده و سرمایهگذاران بخش خصوصی دعوت کرد تا در راستای خلق ارزشهای اجتماعی نقشآفرین باشند و به مسئولیت اجتماعی که در این زمینه متوجه آنهاست عمل کنند. به گفته او «کرامتی» بهعنوان سفیر کمپین کودکان امید انتخاب شده تا پیام این کمپین را که کمک و حمایت از کودکان است به گوش جامعه، فعالان اجتماعی و رسانهها برساند. به گفته مدیرعامل سامسونگ در ایران، این کمپانی در سال 2014 راهاندازی 4کتابخانه گویا، تأسیس یک مرکز مهندسی و تجهیز 10مدرسه به کلاسهای هوشمند موسوم به کلاسهای آینده را در دستور کار دارد. در همین رابطه پیش از این با مشارکت 1200نفر از داوطلبان ایرانی، 150 کتاب صوتی برای نابینایان ایران آماده شده بود. نابینایانی که تعداد آنها در ایران یکمیلیون و 700هزار نفر اعلام شده است. در سالهای گذشته کتابخانههای گویا با هدف بهبود کیفیت آموزش به کودکان نابینا و کمبینا و تسهیل فعالیتهای آموزشی آنها در شهرهای بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان و گرگان راهاندازی شده بود امسال هم قرار است در چهار شهر دیگر چهار کتابخانه گویای جدید راهاندازی شود . علاوه بر همه اینها در جلسه دیروز اعلام شد آکادمی مهندسی با ظرفیت 500نفر برای دانشآموزان 16 تا 17ساله و با همکاری سازمان فنی و مهندسی استان تهران راهاندازی میشود. هدف از راهاندازی این آکادمی آمادهسازی دانشآموزان و ایجاد فرصتهای شغلی برای آینده آنهاست. مدیرعامل شرکت سامسونگ در اینباره گفت: «در این آکادمی دروس مکانیک و الکترونیکی کاربردی تدریس میشود. این بخشی از برنامه جهانی است که در 55 کشور برای حمایت از کودکان اجرا میشود. هدف ما این است که در ایران فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد کنیم. در ادامه این نشست و پس از معرفی و اعلام برنامههایی که قرار است این شرکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعیاش در ایران و ذیل کمپین کودکان امید اجرا کند، مهتاب کرامتی بهعنوان سفیر این کمپین گفت: «در سال 90، 3میلیون و 300هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران وجود داشته است، دغدغه مشترک من و سامسونگ توجه به این موضوع و وضع این کودکان است که در بحث آموزش، زمینهها برای توانمندسازی این کودکان فراهم شود. کمپین کودکان امید، فرصتی است که امید را به فرزندان ما هدیه میدهد و شرایطی را فراهم میکند که حداکثر توانمندیها و استعدادهای کودکان را شکوفا کنیم و در گوشه و کنار کشور عزیزمان امکانات آموزشی برایشان بهوجود آوریم.»