شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

10 ‌میلیارد تومان حداقل خسارت سیل اخیر به کشاورزی

محمد جعفری، معاون اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: درپی سیلاب اخیر تاکنون بیش از ۱۰میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد شده و تاکنون 30‌درصد از شالیزارهای کشور را از بین برده است. او ادامه داد: این خسارات شامل مزارع برنج،کانال‌های آبرسانی، جاده‌های بین مزارع، دامداری‌ها و واحدهای دامداری کوچک است.

3 ‌هزار تومان عوارض آزادراه تهران - شمال

عوارض قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال که پس از تکمیل برای عید فطر بازگشایی شده بود، تعیین شد. بر این اساس میزان عوارض خودروهای سواری ۳هزار تومان، برای مینی‌بوس و وانت ۴‌هزار تومان و برای کامیون ۵‌هزار تومان تعیین شده است. قطعه 4 آزادراه تهران - شمال در منطقه مرزن آباد تا چالوس واقع شده است.

2.7 درصد افزایش شاخص قیمت تولیدکننده در بهار

براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل بهار 94 به عدد ۱۹۲.۶ رسید که نسبت به فصل گذشته ۲.۷‌درصد و نسبت به فصل مشابه‌ سال قبل ۰.۳‌درصد افزایش داشته است. شاخص قیمت در بخش صنایع تولید زغال‌سنگ و پالایشگاه‌های نفت با 6.8‌درصد بیشترین افزایش قیمت نسبت به سایر صنایع را تجربه کرده است.

8 میلیارد تومان اعتباردهی به امحای آتش‌سوزی جنگل‌ها

طبق مصوبه هیأت وزیران، وزارت کشاورزی مبلغ 8‌میلیارد تومان برای مقابله با آتش‌سوزی و پایش جنگل‌ها و مراتع اختصاص داد. این مصوبه توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، جهادکشاورزی و اقتصاد ابلاغ شده و قرار است در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گیرد.


تعداد بازدید :  332