شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
وزیر کشور با اشاره به روند انتخاب استاندار فارس:
لازم باشد پاسخگوی مجلس خواهم بود

با وجود مخالفت‌های مجمع نمایندگان استان فارس با دولت بر سر معرفی افشانی به‌عنوان استاندار جدید فارس، روز گذشته مراسم معارفه او در شیراز برگزار شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی که شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه استاندار فارس سخن می‌گفت، انتخاب استاندار فارس را بازی برد و باخت برای هیچ‌کس و هیچ گروهی ندانست و افزود: من به سخنان خود در زمانی که رأی اعتماد مجلس را گرفتم، پایبندم و هر زمانی که لازم باشد، پاسخگوی مجلس خواهم بود. به گزارش ایلنا، وزیر کشور پافشاری نمایندگان استان فارس بر سر انتصاب گزینه‌های خود به‌عنوان استاندار را از سر دلسوزی و خیرخواهی دانست و گفت: تاکنون تمامی موارد را به پای خیرخواهی و دلسوزی نمایندگان گذاشته‌ام و خود من نیز بر این موارد پافشاری دارم، اما مصلحت دولت را باید در نظر گرفت.
وزیر کشور در معرفی شاخصه‌های افشانی گفت: داشتن تجربه، قبول داشتن برنامه‌های دولت و اعتدال ازجمله خصوصیت‌های مهم استاندار جدید فارس بود که باعث شد او به‌عنوان استاندار از جانب ما به دولت معرفی شود. رحمانی‌فضلی در ادامه پاسخ تعدادی از نمایندگان مجلس و مخالفان دولت را درخصوص انتصاب استاندار جدید فارس داد و گفت: با استعلامات انجام شده، هیچ‌گونه پاسخ منفی‌ در مباحث سیاسی استاندار جدید فارس وجود ندارد و امیدوارم با وحدت و همدلی، توسعه و پیشرفت استان را شاهد باشیم.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به موقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران، گفت: توافقنامه هسته‌ای، دروغ بزرگ دروغگویان جهان را برای همگان آشکار ساخت. چرا که آنان سال‌های سال کشور را به داشتن سلاح هسته‌ای متهم کردند، اما امروز همگان دیدند که چنین نبوده و نخواهد بود. رحمانی‌فضلی ادامه داد: اما آنچه از امروز به بعد باید بیش از گذشته مدنظر قرار داشته باشد، وحدت و همراهی است و به خاطر داشته باشیم که ما در جایگاه رفیع جهان قرار داریم و برای رسیدن به افق‌های شفاف، باید یکپارچگی خود را حفظ کنیم.
همچنین سیدمحمدعلی افشانی  به‌عنوان دومین استاندار فارس در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: شناخت کاملی از استان فارس دارم، چرا که سال‌ها در بخش‌های مختلف این استان فعالیت داشته‌ام. او ادامه داد: به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... فارس را می‌شناسم و از امروز به بعد باید تمام صحبت‌ها و اختلافات گذشته کنار گذاشته شود.
افشانی با بیان این‌که همه ما باید ید واحد برای پیشرفت و توسعه استان فارس و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر شویم، به اتفاقات چند هفته گذشته در فارس اشاره کرد و گفت: مردم به اندازه کافی مشکلات دارند و ما نباید با طرح مباحث مختلف، مشکلات مردم را افزایش دهیم.


تعداد بازدید :  210