شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
معاون اول رئیس‌جمهوری:
توافق هسته‌ای را ساده و دست‌کم نگیریم

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که توافق هسته‌ای فرصت جدیدی برای اقتصاد، تولید و سرمایه‌گذاری کشور ایجاد کرده است تأکید کرد که نباید این توافق را ساده و دست‌کم گرفت.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری طی سخنانی در هجدهمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی که در اردبیل برگزار شد گفت: گزاف نیست اگر بگوییم در این ایام چشم جهانیان به وین دوخته شده بود که چه اتفاقی خواهد افتاد. مردم جهان انتظار می‌کشیدند پیروزی منطق بر زور و تکریم بر تهدید را مشاهده کنند و در آخر جهانیان هم به احترام ملت بزرگ و متمدن ایران ایستادند و احترام گذاشتند. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که نه در جنگ، بلکه بر جنگ پیروز شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند ایران را به نقطه‌ای رسانده‌اند که گریزی جز جنگ وجود ندارد ولی ملت ایران نشان داد که می‌تواند بن‌بست‌شکنی کند.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ‌قرار نیست توافق صددرصد باب میل یک طرف باشد بلکه معنای توافق این است که دو طرف گفت‌وگو کنند تا به یک نقطه مشترک برسند و موضوع مهم این است که ما در این توافق به دستاوردهای بزرگ رسیده‌ایم. جهانگیری ادامه داد: ما از سیاست‌های غیرکارشناسی، شتابزده و متکی به فرد خسارات زیادی دیده‌ایم. البته به بهانه کارشناسی نباید خیلی تأخیر ایجاد شود اما من به شما اطمینان می‌دهم که ان‌شاءالله بخش مسکن به سرعت از رکود خارج شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری، با بیان این‌که جلسه دیروز شورای امنیت در تاریخ این نهاد بی‌سابقه بوده است، گفت: ‌شورای امنیت که
شش قطعنامه برای فشار بر ملت ایران صادر کرد و در برخی از آنها اجازه هر اقدامی ازجمله جنگ علیه ایران داده بود، قطعنامه‌ای صادر کرد و طبق آن قطعنامه‌های قبلی خود را ملغی کرد. در تاریخ سابقه ندارد کشوری ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد باشد و سر سلامت به بیرون ببرد. این اولین باری است که شورای امنیت قطعنامه‌های قبلی خود را ملغی می‌کند و این دستاورد بزرگی است.
وی با اشاره به امکان ورود به بازار کشورهای همسایه به‌عنوان یکی از نتایج توافق هسته‌ای تأکید کرد: درحال حاضر بیش از 6‌میلیارد دلار طرح در برخی کشورهای همسایه درحال اجراست و این ظرفیت از سوی شرکت‌های ایرانی قابل افزایش است. معاون اول دولت روحانی با اشاره به رونق اقتصاد به‌عنوان مهم‌ترین اولویت دولت در‌ سال 94 گفت: ما با معضل بیکاری مواجه هستیم و باید به سمت اشتغالزایی حرکت کنیم. رونق بخشی به اقتصاد و بخش‌های پیش‌رونده ازجمله نفت و گاز، تولید، صادرات کالا و خدمات و مسکن و ساختمان از برنامه‌های اصلی ما است. وی با بیان این‌که متاسفانه هنوز به انتظاراتمان در رابطه با رونق بخشی به مسکن نرسیده‌ایم گفت: این امر به دلیل کاهش جدی بودجه‌های عمرانی دولت است که ما سعی کردیم با واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی و همچنین به کارگیری سیاست‌های عالمانه و کارشناسی شده این موضوع را جبران کنیم.

 


تعداد بازدید :  200