شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
تعداد تیم‌های ممنوع الفعالیت به 10 رسید
تعطیلی لیگ برتر فوتبال؟!

شهروند| قصه ممنوع‌الفعالیت ‌شدن باشگاه‌های بدهکار فوتبال ایران از روز دوشنبه‌ با نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال به رئیس سازمان لیگ، شکل عملی به خود گرفت و روز گذشته هم ادامه پیدا کرد؛ ابتدا اعلام شده بود 5 تیم تا زمان پرداخت بدهی‌های خود از انجام فعالیت‌های فوتبالی محروم هستند که این تعداد دیروز به 11 تیم افزایش پیدا کرد، هرچند که گسترش‌فولاد پس از ارایه مستندات لازم به کمیته انضباطی از این فهرست بیرون آمد.
تیم‌های ممنوع‌الفعالیت
براساس اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، نفت، پیکان، ملوان، ذوب‌آهن، استقلال اهواز، تراکتورسازی تبریز و پدیده تیم‌هایی هستند که از انجام فعالیت‌هایشان جلوگیری می‌شود. این تیم‌ها دارای شاکی خصوصی هستند و فقط در صورتی مجوز می‌گیرند که رضایت شاکیان خود را بگیرند. از طرفی حسن‌زاده،‌ رئیس کمیته انضباطی اعلام کرده برای حضور در لیگ برتر این باشگاه‌ها حداقل باید 50‌درصد از بدهی‌های خود را تا قبل از آغاز لیگ پرداخت کنند.
واکنش   باشگاه‌ها
در پی اعلام ممنوع‌الفعالیت شدن 11 باشگاه،‌ اکثر مدیران علیه فدراسیون و سازمان لیگ موضع گرفتند. آنها که در فصل گذشته مبلغ قابل توجهی را بابت حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی دریافت نکردند، مدعی هستند که باید ابتدا طلب آنها پرداخت شود تا بتوانند بدهی‌های خود را بدهند. علی نظری‌جویباری، معاون باشگاه استقلال یکی از مدعیان است: «وقتی سازمان لیگ حق استقلال و پرسپولیس را نمی‌دهد چه انتظاری از ما دارند؟ به نظرم سازمان لیگ و فدراسیون هم پشت تصمیم‌شان محکم بایستند. لیگ را با 5 تیم برگزار کنند و 11 تیم بقیه را به یک لیگ محلی بفرستند تا با هم بازی کنند!»
عزم جدی؟
با وجود این‌که باشگاه‌ها در ظاهر تهدید فدراسیون را جدی نگرفتند و همچنان بیشتر به دنبال جذب بازیکنان جدید هستند تا پرداخت بدهی‌ها،‌ فدراسیون نیز از عزم جدی و متفاوت خود نسبت به سال‌های گذشته خبر می‌دهد. بهروان حتی از احتمال تعطیلی لیگ هم خبر می‌دهد: «اگر باشگاه‌ها به تعهدات خود عمل نکنند،‌ دیگر لیگی در کار نیست. فدراسیون فوتبال به‌طور رسمی به ما اعلام کرده به این تیم‌ها خدمات فوتبالی ارایه نکنیم.» کفاشیان نیز دراین‌باره عنوان می‌کند: ‌«باشگاه‌ها باید پول طلبکاران را بدهند. هر‌سال قول می‌دهیم اما عملی نمی‌شود و باید یک جایی این مسأله به پایان برسد.»


تعداد بازدید :  312