شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
نگاهی به 5 انتقال شوک‌آور فوتبال اروپا
سفری برای جوش خوردن زخم‌ها
انگار بمب های لازم در نقل و انتقالات ترکیده اند

شهروند| یک آلمانی در پرافتخارترین تیم انگلیس، پسری دل‌شکسته، مردی در جست‌وجوی اعاده حیثیت، پیرمردی خوشحال و گلزنی دلخور، یادگاری‌های درخشان تا اینجای فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شوند.
باستین‌شواین اشتایگر( از بایرن‌مونیخ به منچستریونایتد با 21‌میلیون یورو)
به طور کلی عرق ریختن یک آلمانی برای انگلیسی‌ها، اتفاقی است که در هیچ زمینه دیگری غیراز فوتبال رخ نداده اما حالا باستین شواین‌اشتایگر، ستاره بایرن به منچستریونایتد، تیمی که عمیق‌ترین زخم ممکن را به بایرن محبوبش زده، رفته تا به قول خودش به رویای دوران کودکی خود جامه عمل بپوشاند. هر چند تا به حال آلمانی‌های زیادی به لیگ برتر انگلیس و به‌ویژه لیورپول رفته‌اند اما حضور شواین به‌عنوان یکی از سمبل‌های فوتبالیست و فوتبال آلمانی در منچستریونایتد، شوک اول و آخر فصل نقل و انتقالات تابستان بود
ایکر کاسیاس( از رئال‌مادرید به پورتو  با      4.20‌میلیون یورو)
اشک‌های اسطوره و مراسم خداحافظی منحصر به چند عکس یادگاری با جام‌ها، فیلم هندی تابستانه بازار نقل و انتقالات شد. کاسیاس تیم آبا و اجدادی‌اش را به مقصد پورتو ترک کرد و در اولین لمس توپ در تیم جدیدش گل خورد؛ هرچند از شانس خوبش، گل بازیکن دویسبورگ در این بازی پذیرفته نشد. انگار به قول فورلان که خودش با قراردادی طولانی‌مدت به پنارول، تیم زادگاهش پیوست، برنده همه جام‌های ممکن با این انتخابش یک گام رو به عقب برداشت. اخیرا مدیربرنامه‌های کاسیاس در ادامه پرگویی‌های چندروز گذشته‌اش ادعا کرد پرس، رئیس رئال‌مادرید به برخی هواداران خط می‌داد ایکر را هو کنند و او را مورد اهانت قرار دهند!
پتر چک(از چلسی به آرسنال با 11‌میلیون پوند)
معلوم نیست مورینیو به چه دلیل دروازه‌بان شماره 2 خود را به یکی از رقبای احتمالی‌اش در فصل آینده داد! انتقال 11‌میلیون پوندی این مهره ارزشمند با ادعای بعدی او مبنی بر تجربه یک فضای متفاوت و شاد همراه توپچی‌ها توأم شد و حالا باید دید آیا واقعا انتخاب شماره 33 به نشانه سن و تعداد بازی در لیگ‌برتر(333بازی) واقعا برای چک خوش‌یمن خواهد بود یا تیره‌روزی‌هایش ادامه دارد.
رونالدینیو(از کوئرتارو به فلومیننزه
با قرارداد آزاد)
مرد سال‌های 2004 و 2005 فوتبال دنیا پیشنهاد آنتالیااسپور و فرصت همبازی‌شدن با اتوئو را از دست داد تا به فلومیننزه، باشگاه نژادپرستان برزیل و رقیب سنتی تیم سابقش، فلامینگو بپیوندد. هیچ‌کس انتظار نداشت بازیکن سابق پورتوآالگره، پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا، میلان و فلامینگو به راحتی عواطف طرفداران تیم قرمزو مشکی برزیل را زیر پا بگذارد و به گفته خودش برای پوشیدن لباس فلومیننزه، پایش بلرزد!
رابین فان‌پرسی (از منچستریونایتد به فنرباغچه با 3.84‌میلیون پوند)
تیم ترکیه‌ای فکر دلتنگی نانی را کرد و فان‌پرسی هم‌تیمی سابق او را به استانبول آورد! یکی از بهترین گلزنان تاریخ آرسنال به‌وضوح از دیکتاتوری فن‌گال به ستوه آمده بود و هر چند در آخرین سال‌های دوران حرفه‌ای در لیگ ترکیه چندان به چشم نخواهد آمد اما قطعا با آرامش بیشتری به توپ ضربه می‌زند و امیدوارانه روزهای باقی‌مانده‌اش در فوتبال حرفه‌ای را سپری خواهد کرد.


تعداد بازدید :  308