شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
درباره پیمان اکبری که همزمان سرمربی 5 تیم است
قحطی مربی در والیبال؟
دبیر فدراسیون: ‌ چاره‌ای جز این نداریم!

شهروند| در روزهایی که کارشناسان والیبال به نبود دستیاران ایرانی سطح بالا کنار اسلوبودان کواچ انتقاد می‌کنند، فدراسیون والیبال تصمیم گرفته همچنان دایره بهره‌گیری از مربیان ایرانی را محدود کند و هدایت تیم‌ ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را به فردی بسپارد که در 4 تیم دیگر مسئولیت دارد!
یک سرمربی، 5 تیم!
ظاهرا پیمان اکبری که چند سالی است در حوزه مربیگری فعالیت می‌کند،‌ شدیدا مورد علاقه فدراسیون والیبال است. او پیش از این علاوه بر هدایت پیکان در عرصه باشگاهی،‌ سرمربیگری تیم امید را برعهده داشت و در زمانی که کواچ با تیم اصلی ایران در مسابقات به سر می‌برد،‌ تمرین بازیکنان تیم «ب» را نیز زیر نظر گرفت. اخیرا اکبری به‌عنوان سرمربی تیم دانشجویان در یونیورسیاد جهانی تیم ایران را هدایت کرد و حالا فدراسیون نیز در تصمیمی عجیب او را سکاندار تیم‌ملی در مسابقات قهرمانی آسیا کرد که از
9 مرداد در تهران استارت می‌خورد.
عدم اعتماد کواچ؟
تا زمانی که خولیو ولاسکو هدایت تیم‌ملی والیبال ایران را برعهده داشت،‌ مربیان ایرانی زیادی نظیر شهنازی، معدنی، عطایی و همین پیمان اکبری در کنار او حضور داشتند اما با روی کار آمدن کواچ دایره استفاده از مربیان ایرانی محدودتر شد. بعد از درگذشت حسین معدنی،‌ سرمربی صربستانی کشورمان 2 سالی است رحمان محمدی‌راد را که تجربه زیادی ندارد، در کنار خود قرار داده است. همچنین به نظر می‌رسد کواچ از میان مربیان ایرانی فقط به پیمان اکبری اعتقاد دارد و فدراسیون نیز بعد از مشورت با وی هدایت چند تیم را به این مربی سپرده است.
افشاردوست: چاره‌ای جز انتخاب اکبری نداشتیم
محمود افشاردوست،‌ دبیرکل فدراسیون والیبال انتخاب پیمان اکبری را برای تیم حاضر در مسابقات آسیایی،‌ بهترین تصمیم در شرایط فعلی می‌داند و به «شهروند» می‌گوید: ‌ « فدراسیون والیبال بعد از بررسی شرایط به این نتیجه رسید که هر مربی دیگری به جز اکبری در این برهه هدایت تیم‌ملی را در جام ملت‌های آسیا در دست بگیرد،‌ والیبال ایران به مشکل خواهد خورد. درحال حاضر 80‌درصد ترکیب تیم امید،‌ تیم دانشجویان و تیم ‌ملی بزرگسالان که قرار است در جام ملت‌ها شرکت کند،‌ یکسان است و همین باعث شده تا تداخل زیادی به وجود نیاید.» او حرف‌هایش را اینگونه به پایان می‌برد: «این را در نظر بگیرید که نمی‌توانستیم تیم‌ها را از هم تفکیک کنیم چون هر کدام بازیکن خودشان را می‌خواستند اما الان تمرینات پیکان و تیم‌ملی به صورت یکجا برگزار می‌شود تا والیبال ایران ضربه نخورد. دوستانی هم که انتقاد می‌کنند‌،‌ بهتر است اگر راهکاری دارند،‌ ارایه دهند چون به نظر ما هیچ راهی جز این امکان‌پذیر نبود!»
کمبود  مربی؟!
با تصمیماتی که فدراسیون والیبال گرفته و هدایت تیم بزرگسالان در رقابت‌های مهم جام ملت‌های آسیا را به مربی‌ای سپرده که به نظر می‌رسد سرش بسیار شلوغ است،‌ این احساس به وجود می‌آید که در ایران دچار کمبود مربی سطح بالا هستیم. با این حال بارها همین مسئولان فدراسیون اعتراف کرده‌اند مربیان لیگ ‌برتری نقش مهمی در موفقیت‌های والیبال ایران داشته‌اند و بازیکنان زیادی را در باشگاه‌ها پرورش داده‌اند. چند هفته بعد از جام ‌ملت‌های آسیا،‌ تیم پیکان باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند و قطعا بزرگ‌ترین مربیان دنیا نیز حاضر نیستند با این فشردگی چند تیم را هدایت کنند.

 


تعداد بازدید :  321