شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
بدل‌اندازان خودروهای تصادفی دستگیر شدند

شهروند| اعضای یک باند که با شگرد فروش‌های خودرو‌های تصادفی به نام خودرو‌های کم‌کارکرد و سالم میلیون‌ها تومان به جیب زده بودند، دستگیر شدند.
11 اسفندماه‌ سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر اعلام کرد که از طریق آگهی فروش خودرو اقدام به خرید یک خودرو پژو پارس کرده است اما پس از خرید و پرداخت کامل پول متوجه تصادفی بودن خودرو شده است.
مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: « از طریق آگهی روزنامه قصد خرید یک خودرو پژو پارس به مبلغ 36‌میلیون تومان را داشتم. پس از تماس اولیه، فروشنده جهت نشان دادن خودرو در منطقه خانی‌آبادنو قرار ملاقات گذاشت. روز بازدید خودرو چند نفر دیگر نیز در محل حضور داشتند که متقاضی خرید خودرو بودند؛ آنها به من پیشنهاد دادند که با گرفتن مبلغی پول خودم را از معامله کنار کشیده تا آنها بتوانند خودرو را خریداری کنند اما وقتی اصرار آنها را به خرید خودرو دیدم، با تنظیم یک قولنامه دستی، مبلغ 18‌میلیون تومان را به صورت نقد به فروشنده پرداخت کردم».
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: « در روز تنظیم قولنامه، قرار شد تا مابقی پول خودرو در محضرخانه و پس از انتقال اسناد مالکیت و تحویل خودرو پرداخت شود و در این مدت نیز ماشین در پارکینگ بماند. روزی که جهت انتقال اسناد مالکیت خودرو به همراه فروشنده به محضرخانه رفته بودیم، خانمی به‌عنوان مالک خودرو به ‌نام خانم دکتر شریفی در محضرخانه حاضر شد و نسبت به تنظیم اوراق اسناد مالکیت خودرو و انتقال آنها به بنده اقدام کرد؛ پس از پرداخت پول به شخص خریدار اصلی خودرو، این شخص به بهانه این‌که قرارداد رسمی در محضرخانه تنظیم شده اقدام به گرفتن برگه قولنامه از من کرد و پس از آن قبض پارکینگ را تحویل داد تا بتوانم تا نسبت به خارج کردن خودرو از پارکینگ اقدام کنم. در زمان مراجعه به پارکینگ و به محض مشاهده خودرو متوجه شدم که خودروی داخل پارکینگ با خودروی اولیه که آن را روز اول بازدید کرده بودم کاملا متفاوت است. جهت اطمینان از موضوع، خودرو را نزد چند نفر کارشناس برده و تمامی آنها عنوان کردند که خودرو کاملا تصادفی و بازسازی شده است».
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی و جهت انجام تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت شدند؛ تمامی شاکیان در اظهارات مشابه عنوان کردند که در زمان انتقال اسناد مالکیت خودروهای خریداری شده زنی به نام دکتر شریفی حضور داشته است.
کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به دفاتر و محضرخانه‌هایی که مالباختگان در آنها نسبت به تنظیم قرارداد و تحویل خودرو اقدام کرده بودند، به بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارایه شده از سوی خانم دکتر شریفی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هویت این زن جعلی است؛ در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، هویت واقعی خانم دکتر قلابی به نام مریم 43 ساله شناسایی و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خانم بلامکان است. وقتی «مریم» در منطقه پاسداران دستگیر شد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با دو نفر به نام‌های مجتبی ( 27 ساله) و کمال (50 ساله) اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان و فروش خودروهای تصادفی تحت عنوان خودروهای سالم کردیم. با شناسایی هویت دو عضو دیگر گروه کلاهبرداری، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو نفر در بخش آفتاب در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارند؛ نهایتا محل کار این دو نفر در پوشش یک مغازه خرید و فروش خودرو شناسایی و هر دو نفر آنها در تیرماه ‌سال جاری دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
مجتبی و کمال، در اظهارات خود به خرید انواع خودروهای تصادفی، بازسازی کامل آنها و فروش خودروهای تصادفی تحت عنوان خودروهای سالم و فاقد هرگونه خسارت ناشی از تصادف اعتراف کردند.
با توجه به این‌که متهمان پرونده به فروش خودرو تصادفی با خسارت بالا از انواع خودروهای پژو، زانتیا و ال 90 اعتراف کردند بازپرس پرونده از مالباختگان که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت کرد تا جهت شناسایی دو متهم اصلی پرونده و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  234