شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
بازار جهانی

اجتناب از تصادف خودروها با چراغ هوشمند
یک شرکت خودروسازی قصد دارد از فناوری جدیدی در چراغ‌های جلوی تولیدات خود بهره بگیرد که باعث می‌شود احتمال برخورد با موانع در جاده‌ها به حداقل برسد. شرکت فورد می‌گوید چراغ‌های جدیدی که برای نصب در جلوی خودروهای خود طراحی کرده در زمان چرخش خودرو به راست یا چپ در جاده‌ها می‌چرخند و این امر باعث می‌شود تا نور آنها همیشه جاده را روشن کند. یکی از فواید استفاده از این چراغ‌ها تشخیص دقیق و سریع موقعیت موتورسیکلت‌ها در جاده است.

آیفون 7 ضخیم‌تر و دارای انحنا
مدل جدید آیفون که iPhone 6S یا iPhone 7 نام خواهد داشت از ضخامت 7.1 میلی‌متری برخوردار خواهد بود که در مقایسه با مدل قبلی با ضخامت 6.9 میلی‌متری اندکی ضخیم‌تر شده است. همچنین استفاده از فناوری Force Touch هم در آیفون جدید قطعی شده تا با فشار انگشت روی گوشی با شدت و ضعف متفاوت بتوان فرامین مختلفی را اجرا کرد. این خدمات قبلا روی ساعت اپل و رایانه MacBook Pro ارایه شده بود. برخی منابع از احتمال افزایش وزن گوشی آیفون خبر می‌دهند، اما این مسأله هنوز از سوی منابع مستقل تأیید نشده است. این احتمال هم وجود دارد که در آیفون جدید از سیم‌کارت‌های سنتی خبری نباشد و به جای آن از سیم‌کارت‌های استاندارد الکترونیک استفاده شود که باعث خواهد شد انتقال از اپراتوری به اپراتور دیگر راحت‌تر شود.

بازی‌های کنسول مایکروسافت در ویندوز 10
کاربران کنسول بازی Xbox One مایکروسافت می‌توانند بازی‌های طراحی شده برای آن را در محیط ویندوز 10 نیز اجرا کنند. این اولین‌بار است که مایکروسافت محیط سیستم عامل خود را با کنسول بازی پرطرفدار Xbox One سازگار می‌کند. این شرکت توضیحات فنی مفصلی را نیز در زمینه مرتبط کردن پلت‌فرم بازی خود با کنسول بازی Xbox One ارایه کرده است. برای این کار تنها کافی است سیستم عامل 7.7.16004.00000  روی کنسول بازی نصب باشد و روی رایانه شخصی هم از ویندوز10 استفاده شود.

جست‌وجوی پیشرفته در اینستاگرام
سایت به اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام به کاربران خود امکان داده تا از امکانات جدیدی برای جست‌وجوی افراد، اماکن، هشتگ‌ها و... استفاده کنند. البته در گذشته امکاناتی برای جست‌وجو در برنامه همراه اینستاگرام روی گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده بود، اما این اولین بار است که قابلیت‌های مذکور به سایت اینستاگرام هم اضافه می‌شود. تا قبل از این کاربران سایت اینستاگرام تنها قادر بودند عکس‌های مختلف را مشاهده کرده و ببینند چه کسی چه عکسی را لایک زده است اما حالا آنها می‌توانند برای یافتن هشتگ‌ها، اماکن، حساب‌های کاربری مختلف و... جست‌وجوهای متنوعی را انجام دهند.


تعداد بازدید :  294