شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش ۱۰درصدی قیمت لبنیات آغاز شد
علی رجبی مدیرعامل اتحادیه فروشندگان لبنیات از اعمال افزایش 10‌درصدی قیمت لبنیات خبر داد و گفت: با پایان ماه رمضان و با توجه به ابلاغ افزایش ۱۰درصدی قیمت فرآورده‌های لبنی صنعتی این افزایش قیمت در بیشتر برند‌ها اعمال شده است و تنها در اندکی از برند‌های صنایع لبنی این افزایش قیمت معلق مانده است. او با بیان این‌که افزایش قیمت سالانه لبنیات مصرف شیر را در جامعه کاهش داده است، ادامه داد: در صورتی که مابه‌التفاوت نرخ شیرخام دامداران به‌طرق مختلف مانند اعطای علوفه تأمین شود از کاهش سرانه مصرف لبنیات در جامعه جلوگیری به عمل می‌آید.

مرغ دوباره ارزان شد
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی‌ از کاهش قیمت هر کیلو مرغ به 6500 تومان در بازار خبر داد و گفت: این وضع تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و به اعتقاد من قیمت‌ها نه‌تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه کاهش نیز خواهد داشت. او ادامه داد: درحال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در خرده‌فروشی‌ها 6‌هزار و 500 تومان و قیمت عمده آن 6000 تومان است و هر کیلو مرغ زنده نیز 4300 تومان به فروش می‌رسد.

افزایش 2 تا 10 هزارتومانی بلیت هواپیما
افزایش عوارض فرودگاهی بلیت هواپیما را 2 تا 10‌هزار تومان گران کرد. نرخ عوارض و خدمات فرودگاهی در بلیت هواپیما از 5‌هزار تومان به 7‌هزار تومان در پروازهای داخلی و از 25‌هزار تومان به 35‌هزار تومان در پروازهای خارجی افزایش یافت که این موضوع به افزایش قیمت بلیت هواپیما منجر شد. مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دراین‌باره گفت: این مبلغ به شرکت فرودگاه‌های کشور پرداخت می‌شود و درواقع این ارقام به جیب شرکت‌های هواپیمایی نمی‌رود. او ادامه داد: ما موافق دریافت چنین عوارض‌ و افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستیم؛ درحال حاضر ‌بابت هر بلیت، ارقامی تحت عنوان عوارض فرودگاهی و عوارض 5‌درصدی شهرداری دریافت می‌شود که پیشنهاد حذف یا تجمیع آن را مطرح کرده‌ایم اما تاکنون این پیشنهاد بدون پاسخ مانده است.


تعداد بازدید :  247