شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رکوردزنی متوالی نزدک| درآمدزدایی بیش از پیش‌بینی‌های اولیه چند شرکت آمریکایی سبب شد شاخص«نزدک» روز گذشته برای سومین دور متوالی به رکورد بالاترین مقدار ارزش برسد. شاخص نزدک 8.72 واحد یا 0.2‌درصد رشد کرد و به 5218.86 واحد رسید. شاخص S&P 500 با 1.64 واحد افزایش به 2128.28 واحد رسید. (وال استریت ژورنال)

کاهش ارزش روبل به سود نفت روسیه| طبق تحقیقات جدید موسسه «وود مکنزی» اگر بهای نفت خام همچنان کمتر از 60 دلار به ازای هر بشکه بماند، شرکت‌های انرژی روسیه می‌توانند دوره رکود را به سلامت پشت سر بگذارند. دلیل این امر آن است که هزینه‌های استخراج نفت و گاز براساس روبلی تعیین می‌شود که با کاهش ارزش روبه‌رو شده بنابراین این هزینه‌ها برای شرکت‌های دولتی گازپروم و رزنفت کاهش می‌یابد.  (اویل پرایس)

عرضه رنوی هندی در ایران| یک مقام ارشد شرکت رنو اعلام کرد این شرکت خودروسازی درحال بررسی اقدامات برای ارایه چند نوع از خودروی مدل کوید خود که در هند تولید شده به بازار ایران است. رنو- نیسان قصد دارد با ارایه مدل‌های مختلف خودروهای خود در بازار ایران از مرز فروش یک‌میلیون دستگاه در‌ سال عبور کند. (رویترز)

ادامه سقوط طلا| فروش ناگهانی مقادیر بالای طلا در بازارهای شانگهای و نیویورک در معاملات دیروز باعث شد قیمت طلا افت 48 دلاری داشته باشد و به 1080 دلار در هر اونس برسد که پایین‌ترین رقم از فوریه 2010 به این سو بوده است. طی تنها دو دقیقه 33 تن طلا به ارزش 1.3‌میلیارد دلار وارد بازارهای شانگهای و نیویورک شد. (رویترز)

 


تعداد بازدید :  264