شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
خیریه همت نوشت
چشم‌روشنی به ۵ قلوها

آقای مجتبی اصغری ۳۰‌سال دارد و در ‌سال ۱۳۹۱ ازدواج کرده و برای گذران زندگی در تاکسی تلفنی مشغول به کار بوده است.
در ‌سال ۹۳ لطف خدا شامل حال این خانواده شده و صاحب فرزند می‌شوند پس از انجام معاینات اولیه متوجه می‌شوند که بچه‌ها پنج قلو هستند.
از همان موقع هزینه‌های زندگی ایشان به دلیل شرایط ویژه بارداری همسر به صورت سرسام‌آوری افزایش می‌یابد تا در تاریخ چهارم فروردین امسال به لطف خدا هر پنج فرزند سالم به دنیا می‌آیند؛ سه پسر به نام‌های محمد، محسن و مسلم و دو دختر به نام‌های زهرا و زینب.
به علت این‌که پنج‌قلوها دو ماه زودتر از موعد به دنیا می‌آیند مدت یک ماه نیز در دستگاه تحت‌نظر بوده‌اند. پس از ترخیص بچه‌ها از بیمارستان مشکلات پدر و مادر خانواده هم شروع شده است. درحال حاضر به دلیل نگهداری بسیار مشکل پنج قلو‌ها پدر مجبور شده که کار خود را رها کرده و به همراه مادر به صورت ۲۴ ساعته از بچه‌ها مواظبت کنند.
از طرفی پدر مستاجر است با دو‌میلیون تومان پول پیش و ماهیانه ۳۰۰هزار تومان کرایه که البته صاحبخانه هم دیگر قصد تمدید قرارداد منزل را ندارد که اگر هم قصد تمدید داشت پدر پنج‌قلو‌ها قادر به پرداخت اجاره با این همه هزینه کمرشکن روزانه بچه‌ها نبود. به بیکاری پدر، اجاره ماهیانه منزل مسکونی و همچنین کم‌بودن پول‌پیش مسکن و هزینه شیرخشک بچه‌ها، لباس، پوشک، وسایل بهداشتی، هزینه پزشکی و بسیاری از هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی که این پدر با داشتن پنج نوزاد با آن دست به گریبان است را باید
 اضافه کرد.
شاید تعریف ماجرای تولد این پنج‌قلوها وقتی که پدرومادر تا لحظه تولد فکر می‌کردند بچه‌ها چهارقلو هستند و از اتاق زایمان پنج‌نوزاد را تحویل پدر می‌دهند یا دیدنشان برای خیلی‌ها جالب و شیرین باشد ولی کمر پدر بچه‌ها در زیر بار هزینه‌های سنگین و نگهداری بسیار سخت از پنج‌نوزاد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند، خم شده است.
درحال حاضر مهم‌ترین مشکل پدر تهیه مسکن و سرپناه مناسب با تعداد نفراتشان است که باتوجه‌به وضع فعلی قیمت مسکن، خرید یا رهن برایشان غیرممکن شده است.
ضمایم:  
۱- این خانواده ساکن شهر قم هستند.
۲- بهزیستی در چند مورد به ایشان کمک کرده:
الف) ۴۰‌میلیون ریال کمک نقدی در بدو تولد ب) اهدای ماهانه تعدادی شیرخشک که به دلیل ناسازگاری بچه‌ها با این شیرخشک‌ها آنها را با نوع دیگری تعویض و مبلغ قابل‌توجهی پرداخت کنند. ج) بعد از پیگیری خیریه همت، بهزیستی اعلام کرده که هنگام تهیه (خرید یا رهن) مسکن ۱۰۰‌میلیون ریال به این خانواده به صورت امانی تحویل داده خواهد شد.
۲- کمیته امداد پذیرفته است که تا یک‌سال ماهیانه ۲‌میلیون ریال به این خانواده کمک کند.
۳- تعدادی از خیرین برای مسکن ایشان ۸۰‌میلیون ریال جمع‌آوری کرده‌اند.
این پرونده تا پایان تیرماه باز خواهد بود تا هر میزان کمک جمع‌آوری شود صرف تهیه (خرید یا رهن) مسکن مناسب برای ایشان شود.
آدرس وب‌سایت خیریه همت:
 www.hemmat110.com

 


تعداد بازدید :  251