شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
جهان داوطلبی

معاون رئیس‌کل دادگستری استان یزد خبر داد: گذشت شاکی پرونده از طلب خود به نفع یک موسسه خیریه
تلاش و راهنمایی‌های شورای حل اختلاف شهرستان اردکان به گذشت شاکی از طلب خود و پرداخت به نفع موسسه خیریه
حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان انجامید.
معاون رئیس‌کل دادگستری در امور شوراهای حل‌اختلاف استان‌یزد با اعلام خبر فوق گفت: شاکی این پرونده که وجه چهار فقره چک را از بدهکار خود مطالبه کرده بود، با راهنمایی‌های اعضای شورای حل‌اختلاف حوزه یک شهرستان اردکان از طلب خود به نفع موسسه خیریه حضرت ولیعصر(عج) صرف‌نظر کرد. حمید سفید افزود: با توافقی که در این پرونده صورت گرفت، قرار شد مبلغ این بدهی به حساب موسسه خیریه حضرت ولیعصر(عج) واریز و صرف امور خیریه شود. وی خاطرنشان کرد: این امر خداپسندانه با رضایت کامل طرفین پرونده صورت گرفت و اختلاف مالی آنها ختم به خیر شد. این مقام قضایی با اشاره به اعتماد مردم به شورا‌های حل‌اختلاف اظهار داشت: باید از این ظرفیت بسیار ارزشمند برای حل‌وفصل مشکلات مردم به بهترین نحو ممکن بهره گرفت.

بیش از ۷۰۰ کودک در سیستان و بلوچستان تحت حمایت بنیاد کودک
رئیس هیأت امنای بنیاد کودک سیستان‌وبلوچستان گفت: ۷۸۶ کودک در این استان زیر چتر حمایتی بنیادکودک قرار دارند.
امیر حمزه‌سالارزائی افزود: بنیاد کودک یکی از موسسه‌های خیریه‌ای است که با شعار «شوق آموزش و شور زندگی» در کمتر از سه دهه فعالیت توانست بیش از هفت‌هزار کودک را در کشور مورد حمایت قرار دهد که در سیستان‌وبلوچستان نیز از مهر ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. وی ادامه داد: اهدای بورسیه‌تحصیلی، اجرای طرح توانمندسازی خانواده‌ها از طریق طرح کارآفرینی در حوزه صنایع‌دستی و برپایی نمایشگاه و بازاریابی محصولات آنان، توزیع سبد غذایی در ماه‌مبارک‌رمضان با مشارکت کارخانه سیمان سیستان، معرفی دانش‌آموزان به موسسات معتبر آمادگی کنکور سراسری و تأمین شهریه آنان، جلب کمک پزشکان برای ویزیت رایگان کودکان و خانواده‌ها ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های بنیادکودک در استان بوده است.
سالارزائی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در استان اجرای طرح صبحانه دانش‌آموزان حاشیه شهر زاهدان با همکاری آموزش‌وپرورش استان، ارایه انواع کمک‌های مردمی از بنیادها و موسسات برای تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند و اجرای طرح توزیع لباس و کفش ویژه دانش‌آموزان به ارزش ۳۰۰‌میلیون ریال است.

ارجاع کودکان بدون سرپرست به موسسات خیریه
مدیر اداره خدمات‌اجتماعی شهرداری منطقه 10 گفت: 52 کودک بدون سرپرست شناسایی شده در منطقه به مناطق معین معرفی می‌شوند.
مهدی علیلو، مدیر اداره خدمات‌اجتماعی شهرداری منطقه 10 اظهار کرد: کودکان بدون‌سرپرست در طرح اکرام شناسایی و به کمیته امداد امام‌خمینی(ره) معرفی می‌شوند.
وی گفت: در سه ماهه نخست‌ سال
 94، 52 کودک بی‌سرپرست در منطقه شناسایی شده است. مدیر اداره خدمات‌اجتماعی شهرداری منطقه 10 در پایان افزود:   این کودکان به موسسات خیریه یا مناطق معین که توسط شهرداری کل شناسایی شده است، ارجاع داده می‌شوند.

راه‌اندازی 2 خانه سلامت در مناطق حاشیه‌نشین کرمان
کارشناس‌ارشد دفتر امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درحال‌حاضر برای بهبود و رسیدگی به امر سلامت افراد حاشیه شهر، دو خانه‌سلامت در شهرک 14معصوم و شهرک‌صنعتی که از مناطق حاشیه‌نشین هستند، راه‌اندازی شده‌است. زینب واعظی با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌دلیل این‌که در حاشیه شهر مشکلات و معضلات بسیاری وجود دارد و با تأیید معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، در این خانه‌های سلامت از وسایل مازاد بیمارستان‌ها استفاده شده است. وی گفت: با تجهیز این خانه‌ها، مشاوره‌های پرستاری و سایر خدمات مانند اندازه‌گیری فشارخون و قندخون انجام می‌شود. کارشناس‌ارشد دفتر امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عمده کودکان یا زنانی که در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر سکونت دارند، دچار سوءتغذیه هستند و همچنین یکی از معضلات بزرگ این مناطق اعتیاد است و برخی از مناطق این شهرک‌ها مرکز توزیع موادمخدر هستند.


تعداد بازدید :  290