شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   نظارت بر دارایی‌های موسسات اعتباری| شورای پول و اعتبار با هدف کنترل و محدود کردن سرمایه‌گذاری موسسات اعتباری و ایفای هر چه مؤثرتر نقش واسطه‌گری وجوه، «دستورالعمل نحوه محاسبه نسبت خالص دارایی‌های ثابت موسسات اعتباری» را مورد بازنگری و اصلاح قرار داد. در این راستا موسسات مکلف شدند، فرم محاسبه نسبت خالص دارایی‌های ثابت را به صورت ماهانه تهیه و به صورت برخط، در اختیار بانک مرکزی قرار دهند. همچنین موسسات اعتباری می‌بایست ظرف مدت سه‌سال از تاریخ ابلاغ، حداقل هر‌ سال 33‌درصد از مازاد دارایی‌های ثابت خود را تا رسیدن به حد مقرر در این دستورالعمل (75درصد) واگذار کنند.
  افزایش صادرات چمدانی| طی فصل نخست‌ سال‌جاری حجم تجارت چمدانی ایران از ارزش کل صادرات کشور به 0.34‌درصد افزایش پیدا کرده است. حجم تجارت چمدانی ایران نسبت به سه‌ماه نخست‌ سال گذشته رشدی معادل 12‌میلیون دلار را تجربه کرده و به این ترتیب متوسط تجارت چمدانی روزانه در‌ سال‌جاری در مقایسه با‌ سال گذشته رشد 127‌هزار دلاری را نشان می‌دهد.
  سپرده‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی صندوق مسکن یکم| حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی از سپرده‌گذاری یک‌هزار ‌میلیارد ریالی در صندوق پس‌انداز مسکن یکم خبر داد و گفت: در مورد بورس مسکن مشورتی با وزارت راه و شهرسازی نشده است. آخرین جزییات این است که این صندوق خیلی موفق عمل کرده به‌طوری که تاکنون ۵۲۰۰ نفر در این صندوق ثبت‌نام کردند که رقم سپرده‌گذاری به حدود یک‌هزار‌ میلیارد ریال رسیده است.
  افزایش مراجعه خودروها به پمپ‌بنزین| تک‌نرخی کردن بنزین، مراجعه خودروها به پمپ‌بنزین‌ها را افزایش داده است. براساس آمار وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) در خردادماه‌ سال‌جاری ١٦٣‌میلیون و ٨٢٧‌هزار و ٥٨١ بار برای سوخت‌گیری به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کردند. مقایسه آماری خردادماه امسال با ماه قبل از آن (اردیبهشت‌ماه) نشان می‌دهد شمار مراجعه وسایل نقلیه به مجاری عرضه سوخت، ٣٨‌میلیون و ٢١٨‌هزار و ٨٥٦ بار کاهش داشته است.
 عدم درج قیمت در صدر تخلفات اصناف| حسین درودیان معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران گفت: علاوه بر ۳۰۰بازرس اصناف، ‌۶۰ تیم ویژه مشترک با تعزیرات و وزارت بهداشت از صبح تا ۱۰ شب بر روند فعالیت اصناف در ماه مبارک نظارت می‌کنند. روزانه حدود 300 برگ تخلف درمورد عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و تعداد اندکی هم درمورد گران‌فروشی صادر می‌شود.


تعداد بازدید :  199