شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی و مترو در شب‌های قدر

شهروند| اتوبوسرانی و مترو در شب‌های قدر، تعطیل نیستند و از غروب آفتاب تا اذان صبح یکسره به شهروندان روزه‌دار خدمات‌رسانی می‌کنند.
مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب درمورد خدمات ویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در لیالی قدر گفت: برای این‌که روزه‌داران بتوانند در مراسم معنوی لیالی قدر به سهولت حضور پیدا کنند، امکانات حمل و نقل مناسبی در سامانه اتوبوسرانی و شبکه مترو تدارک دیده شده است.
او با اشاره به این‌که شرکت بهره‌برداری مترو در خطوط 1، 2، 3 و 4، شهروندان را در شب‌های قدر از ساعت 30: 22  تا 30: 05 بامداد به صورت رایگان جابه‌جا می‌کند، اظهار کرد:  سرفاصله حرکت قطارها در این 4 خط، 30 دقیقه است که البته در صورت تراکم مسافر این فاصله کمتر خواهد شد.
تشکری‌هاشمی با بیان این‌که ایستگاه‌های مترو در مجاورت برخی اماکن اصلی که مراسم لیالی قدر در آنها برگزار می‌شود، قرار دارند،‌ تصریح کرد: به‌عنوان نمونه، ایستگاه متروی حرم امام (ره) در مجاورت مرقد مطهر حضرت امام (ره)، ایستگاه متروی تجریش در کنار آستان مقدس امامزاده صالح و ایستگاه متروی شهید حقانی جنب باغ موزه دفاع مقدس واقع شده‌اند.
او با اشاره به این‌که شرکت واحد اتوبوسرانی نیز خدمات ویژه‌ای را به این منظور تدارک دیده، اظهار کرد:  از 12 میدان اصلی تهران که در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند ازجمله میدان‌های امام حسین(ع) و رسالت در شرق و آزادی و صادقیه در غرب تهران و میدان‌های تجریش و ونک در شمال و راه‌آهن و نماز (شهرری) در جنوب شهر و همچنین میدان‌های مرکزی پایتخت همچون حضرت ولیعصر(عج) و انقلاب اسلامی، ‌ایستگاه‌هایی به این منظور پیش‌بینی شده است.

 


تعداد بازدید :  227