شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
سرخ‌ها، جام ملت‌های آمریکای‌جنوبی را غارت کردند
مسی و دار و دسته‌اش باز هم ناکام ماندند

شهروند| بهتر است وقتی گونسالو هیگواین را در اختیار دارید به هر چیزی فکر کنید غیر از گلزنی! زننده گل آفساید در فینال جام‌جهانی 2014، پس از خراب کردن یک تک به تک در آخرین ثانیه‌های بازی در وقت عادی، طی ضربات پنالتی، ترول‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی ساخت و حالا برزیلی‌ها به تمسخر از استخدام چند فضانورد برای یافتن توپ در هوا می‌گویند! پس از یک 90 دقیقه پرجنب و جوش اما نسبتا کم‌موقعیت و بدون گل در بازی فینال کوپاآمریکا بین شیلی و آرژانتین، 2 وقت 15دقیقه‌ای، خواب‌آلودگی افزون‌تری به چشمان مردم این سوی آتلانتیک دعوت کرد؛ هرچند اگر داور کلمبیایی در دادن کارت قرمز و اعلام پنالتی به نفع آرژانتین دریغ نمی‌کرد، شاید سرنوشت به دست ضربات پنالتی باز نمی‌شد.
فقط مسی
فقط مسی ضربه اول آرژانتین را به گل تبدیل کرد و هیگواین و بانگا توپ را به دستان دروازه‌بان و آسمان زدند. در سوی مقابل فرناندس، ویدال، آراگوئیس و سانچس ضرباتشان را درون دروازه رومرو قرار دارند تا آرژانتین به فاصله یک‌سال پس از فینال جام‌جهانی، بازی نهایی کوپاآمریکا را هم از دست بدهد.
تاریخ‌سازی شیلی
میزبان سرخ‌پوش درحالی با اولین قهرمانی در کوپاآمریکا، نخستین عنوان ملی مهم تاریخ خود در فوتبال را به‌دست آورد که پیش از این فقط 3 بار، میزبان‌ها بازی نهایی کوپا را باخته بودند و ضربه چیپ مانند سانچس به شیلی اجازه داد از ضایعه باختن در فینال به‌عنوان میزبان دور بماند.آرژانتین هم برای دومین‌بار در 44 دوره اخیر کوپاآمریکا به میزبان باخت تا با 14 قهرمانی کماکان پشت سر اروگوئه، دومین تیم پرافتخار قدیمی‌ترین تورنمنت ملی قاره‌ای باشد.
بهترین‌ها
در مراسم شلوغ اهدای جام که بیشتر به یک پیک‌نیک خانوادگی شباهت داشت، ادواردو وارگاس، جایزه بهترین گلزن جام را ربود؛ هرچند پائولو گوئررو، هم‌تیمی او هم 4 گل زده بود. انتخاب کلودیو براوو که ادعا می‌کرد می‌دانسته آرژانتین در این بازی پنالتی خراب می‌کند به‌عنوان بهترین دروازه‌بان چندان عجیب نبود؛ درست مانند بردن جایزه جوانمردانه توسط پرو. جیسون موریلوی کلمبیایی هم جایزه بهترین بازیکن جوان رقابت‌ها را به‌دست آورد. وی با زدن  59 گل در 26 بازی، میانگین 2.27 گل در هر بازی را به ثبت رساند و از جام چهل و چهارم، یک دوره رقابت خاطره‌انگیز ساخت.
اتفاق ویژه؛ حمله به خانواده مسی
پیش از پایان نیمه اول، خانواده مسی از سوی هواداران شیلی مورد توهین قرار گرفتند و حتی یکی از هواداران لاروخا ضربه‌ای به برادر ستاره بارسلونا یعنی رودریگو زد. همین موضوع باعث شد مقامات امنیتی حاضر در ورزشگاه بین 2 نیمه خانواده کاپیتان آلبی‌سلسته را به اتاق مخصوص پوشش زنده تلویزیونی منتقل کنند!
نکات آماری
  برای سومین‌بار از زمان نامیده‌شدن این رقابت‌ها به اسم «کوپاآمریکا» در‌سال 1975، فینال به پنالتی کشیده شده و برای اولین بار در این بازه زمانی، 120 دقیقه فینال گلی نداشت.
   آرژانتین برای دومین‌بار در ضربات پنالتی فینال کوپاآمریکا شکست خورد و از این نظر رکورددارشد.


تعداد بازدید :  212