شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
دیالوگ روز

حسن حسن‌دوست، تدوینگر: متاسفانه در ایران 98‌درصد فیلم‌ها فاقد زیبایی‌شناسی هستند و  بخشی از این زیبایی‌شناسی به تدوین بازمی‌گردد؛ مثلا امروز فیلمی در سینماهای تهران اکران شده که مدت زمان آن 75 دقیقه است درحالی‌که مدت زمان واقعی آن 20 دقیقه است.
محمدرضا حاتمی، مدیر شبکه آی‌فیلم: لازم است در کنار انتقاد از فعالیت شبکه‌های تلویزیونی، محدودیت‌ها، موانع و موفقیت‌های آنها نیز به
 افکار عمومی منتقل شود. اخیرا به موازات کاهش بودجه صداوسیما، حجم اعتراضات بی‌پایه و اساس علیه رسانه ملی به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
مهتاب کرامتی، بازیگر: در زمان ساخت فیلم «اسب حیوان نجیبی است» به آسانی نمی‌توانستیم یک خانم معتاد در قشر متوسط پیدا کنیم، اما پارسال
 به راحتی تعداد زیادی از این خانم‌ها را دیدیم که هرگز از ظاهرشان نمی‌شد فهمید دچار اعتیاد هستند. آنها از تجربیات‌شان گفتند و این زنگ خطر بسیار بلندی است چون قبل‌تر اعتیاد به پستوها برمی‌گشت، اما حالا به راحتی همه جا هست.
کمال تبریزی، کارگردان: سرنوشت فیلم‌هایی که حرفی برای گفتن دارند؛ امروز به دست ملغمه‌ای از نظرات کمیسیون فرهنگی مجلس، رسانه‌های تندرو، گروه‌های فشار و گروهی از سینماگران صاحب قدرت سپرده شده است.
عبدالله کوثری، مترجم: در کشوری که بیش از 40‌ درصد مردمش را جوانان و دانشجویان تشکیل می‌دهند و 80‌ میلیون هم جمعیت دارد، با آمار یک ‌هزار و 2‌ هزار تیراژ روبه‌رو می‌شویم و فقط می‌توانیم برای فرهنگ این کشور متاثر و متاسف باشیم.
مهراب قاسم‌خانی، فیلمنامه‌نویس: برنامه ماه‌ عسل شاید برنامه کاملى نباشد ولى در مقایسه با استاندارد‌هاى بقیه برنامه‌هاى گفت‌وگو محور تلویزیون از نظر اجرا، پروداکشن، دکور و غیره کیفیت بسیار قابل قبول‌ترى دارد. در نتیجه وقتى شما چشمتان را روى آن همه برنامه بى‌کیفیت بستید و ماه‌عسل را مورد نقد قرار می‌دهید احتمالا مشکل‌تان از جاى دیگری است.

 


تعداد بازدید :  215