شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
شهادت 3 تن از فرماندهان نظامی حماس

ارتش اسراییل در ادامه حملات هوایی خود به نوار غزه 3 تن از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام را به شهادت رساند. در این حملات که در بامداد پنجشنبه به‌وقوع پیوست «محمد ابوشماله»، «رائد العطار» و «محمد برهوم» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی حماس به شهادت رسیدند.
«اسماعیل هنیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای به شهادت رسیدن رهبران گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس را تسلیت گفته و اعلام کرد: ما به همگان اطمینان می‌دهیم که مقاومت ما علیه اسراییل به سمت پیروزی پیش خواهد رفت و تاریخ جنبش حماس بارها ثابت کرده که در مقابل ترور رهبران خود محکم‌تر خواهد شد و پایدارتر از آن چیزی است که دشمنان تصور می‌کنند. به‌دنبال این حمله وزارت امور خارجه کشورمان نیز در بیانیه‌ای شهادت 3 تن از فرماندهان گردان‌های عزالدین را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران شهادت سه‌تن از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام توسط جنایتکاران صهیونیست را به امت اسلامی، ملت مظلوم فلسطین به‌خصوص مردم مقاوم غزه، همرزمان و خانواده محترم این عزیزان تسلیت می‌گوید.»در روز گذشته همچنین انگلیس، فرانسه و آلمان با ارایه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی به شورای امنیت خواهان لغو محاصره نوار غزه و آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.
به گزارش ایسنا براساس پیش‌نویس این قطعنامه جدید هرچه سریع‌تر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین باید اجرا شده و محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی لغو شود. همچنین پیش‌نویس مذکور خواهان بازگشایی تمام گذرگاه‌های نوار غزه و ایجاد سازوکار لازم برای نظارت بر روند آتش‌بس و ورود کالاهای اساسی به نوار غزه و بازگرداندن کنترل این منطقه به تشکیلات خودگردان فلسطین است.


تعداد بازدید :  74