شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

ترانه علیدوستی، «مادر قلب اتمی» را فیلمی متفاوت خواند که داستانی با ماهیت غیر واقعی دارد و ۳۰ دقیقه اصلاحیه دادن به آن، گویی به این معنی است که به‌طور مستقیم بگویی این اثر اکران نشود.

«عطر شیرین، عطر تلخ» عنوان جدیدترین فیلم بلند ناصر محمدی است که پیش تولید آن از این هفته آغاز شده است و تا اواسط تابستان با تکمیل فهرست عوامل سازنده جلوی دوربین خواهد رفت.

عوامل تولید «بادی‌گارد» تازه‌ترین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا از چهارشنبه هفته گذشته کارشان را شروع کردند و مراحل فیلمبرداری شب‌ها بعد از اذان مغرب انجام می‌شود.

مجید مجیدی، کارگردان سینما در شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان پیشنهاد داد که اساسنامه کانون به نحوی تغییر کند تا تغییرات مدیریتی لطمه‌ای به جریان اصلی فعالیت‌های کانون نزند.

«دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان پاییز ‌سال جاری در جشنواره بوسان کره ‌جنوبی و جشنواره کودک شارجه امارات شرکت خواهد کرد.

کنسرت مشترک کامران رسول‌زاده (خواننده و شاعر) با مراد ککیلی (خواننده پاپ - راک ترکیه) 31 مرداد در استانبول برگزار می‌شود.

نمایش «تخلف میزانسنیک سهراب» به نویسندگی و کارگردانی حمید دهقانی از ۲۱ تیرماه در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

فروش بلیت کنسرت گروه موسیقی برافشان به سرپرستی ‌هامان خیلی و خوانندگی غلامرضا رضایی از شنبه‌شب در سایت تیوال آغاز شد.

«سعادت لرزان مردمان تیره روز» به کارگردانی محسن علیخانی از 28 تیر در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

چاپ دوم کتاب نواچین (گزیده آثار سنتور نوازان ایران) توسط موسیقی عارف منتشر شد.

امیرکاوه آهنین‌جان نمایش «در بارانداز» را در ماه‌های آبان و آذر ‌سال جاری در تالار حافظ مجموعه رودکی اجرا می‌کند.

مجموعه شعر «زن باران» اثر بهاره رهنما که در اردیبهشت‌ماه منتشر شده بود اکنون به چاپ دوم رسیده است و احتمالا به چاپ سوم خواهد رسید.

دایانا داگلاس وبستر، مادر مایکل داگلاس و همسر سابق کرک داگلاس که خودش بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود از دنیا رفت.

حمید پورآذری که این روزها با گروهش در یکی از زمین‌های تنیس کاخ سعدآباد تهران مشغول تمرین نمایش موفق «سال ثانیه» است، قصد دارد این نمایش را بار دیگر در این مکان برای مخاطبان و دوستداران تئاتر اجرا کند.

رمان «مرده‌ نو» نوشته احمد درخشان به چاپ رسید.

نمایش «مرده‌های بی‌کفن و دفن» نوشته ژان پل سارتر به‌عنوان اولین تجربه کارگردانی تئاتر منوچهر ‌هادی شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است در فضای باز شهربازی رنگین‌کمان شهر همدان و همراه با مراسمی مردمی آغاز شود، طی فراخوانی از هنرمندان تئاتر دعوت کرده تا طرح‌های پیشنهادی خود را برای برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه به دبیرخانه ارسال کنند.

فیلم سینمایی «مصائب چارلی» اولین ساخته‌ بلند «علیرضا سعادت‌نیا» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، به جشنواره بین‌المللی «فیلم، سرزمین مادری نو» اتریش راه یافت.

با حضور بیش از 6‌هزار و 500 تن در محل اجرای نمایش بزرگ «فصل شیدایی»، رکورد تماشاگران این نمایش میدانی در شب شنبه 13 تیر شکسته شد.

کتاب طنز «واژه در دست تعمیر!» مجموعه اشعار طنز سعید سلیمان پور ارومی متخلص به بوالفضول الشعرا، شاعر طنزپرداز معاصر کشورمان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار شد.


تعداد بازدید :  222