شماره ۶۰۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

فعالیت 19 مرکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست در مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 19 مرکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست، رسیدگی به امور 180 کودک را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند. سعید آرام در همایش بهزیستی مازندران به مناسبت تولد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در مازندران 19 مرکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست درحال فعالیت هستند که  از 180 کودک به‌صورت شبانه‌روزی مراقبت می‌کنند.
وی تصریح کرد: این مراکز به جز شیرخوارگاه آمنه با استفاده از حمایت خیرین درحال فعالیت هستند. مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: غیر از 180 کودکی که در مراکز نگهداری کودکان هستند، 250 کودک نیز با همکاری و نظارت بهزیستی توسط بستگان درجه یک آنها نگهداری می‌شوند. وی بیان کرد: خیرین در طول ‌سال حمایت‌های مناسبی از بهزیستی در برنامه کاری خود دارند. استاندار مازندران نیز گفت: استانداری هم با همکاری خیرین، با همه توان خویش برای خدمت به جامعه بهزیستی تلاش خویش را بکارگیری می‌کند.
ربیع فلاح‌جلودار با اعلام این‌که افراد زیادی در مازندران از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، بیان داشت: زمینه شناسایی افرادی که از بهزیستی خدمات می‌گیرند نیز باید شناسایی شود. وی با اعلام این‌که خیرین استان، حمایت‌های خوبی از افراد آسیب‌پذیر دارند، یادآور شد: از ظرفیت خیرین برای توانمندسازی این افراد نیز باید استفاده شود.
فلاح در پایان گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و جسمی در استان باید به صورت جدی پیگیری شود.

اجرای طرح توانمندسازی دختران روستایی
سرپرست فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل از اجراشدن طرح توانمندسازی دختران روستایی در این استان خبر داد.
یونس ممی‌زاده در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار داشت: در سطح کشور برای اجرای این طرح 130‌میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد تا در استان‌های مختلف اجرایی شود که در استان اردبیل نیز در 25 مرکز اعم از مراکز فنی‌وحرفه‌ای برادران، خواهران و مرکز دومنظوره بتوانیم طرح‌های مهارتی را اجرایی و عملیاتی کنیم. وی افزود: بیش از یک‌هزار و 200 دوره آموزشی برای مربیان در این زمینه پیش‌بینی شد تا استان اردبیل که در آموزش مهارتی روستایی بعد از اصفهان رتبه‌دوم را دارد، بتواند به تعهدات 6‌هزار و 242 نفر ساعتی خود جامه‌عمل بپوشاند.
سرپرست فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: در این طرح توانمندسازی 21‌میلیون‌نفر ساکن مناطق روستایی و آموزش‌های جدید فنی‌وحرفه‌ای مدنظر قرار گرفته تا بستری برای ایجاد فرصت اشتغال و حرفه موردنظر فراهم آید.
ممی‌زاده اجرای این طرح‌های آموزشی را با همکاری دهیاران در مناطق روستایی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به این‌که 28‌درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی متمرکز شده اجرای آن مورد هدف‌گذاری اصلی قرار گرفت.
این مسئول با برشمردن اهداف اجرای این طرح بیان کرد:   گسترش عدالت‌اجتماعی در مناطق محروم، ‌توجه به پیشرفت‌ها و توسعه فرهنگی، اقتصادی و تحقق اهداف زیست‌محیطی به‌همراه توانمندسازی پایدار ساکنان مناطق روستایی و عشایری با افزایش سرانه مهارت و تقویت مراکز آموزشی مناطق شهری و روستایی مورد توجه است.
سرپرست فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل گفت: ما در این ارتباط از ظرفیت تیم‌های سیار خود به‌همراه آموزشگاه‌های آزاد به تعداد 246 آموزشگاه در استان و 25 مرکز دولتی استفاده کردیم تا امر آموزشی و مهارتی در این زمینه به معنای واقعی تحقق پیدا کند. ممی‌زاده ادامه داد: امیدواریم درقالب این طرح 6‌میلیون جمعیت بیکار روستایی را که نیاز به مهارت‌آموزی و اشتغال دارند، بتوانیم در این حوزه توانمند کنیم.


تعداد بازدید :  220