شماره ۳۶۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
روی میز خبر

روند صعودی بیماری‌های قلبی در ایران
شهروند| رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، رتبه اول مرگ‌ومیر در جهان را مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت:   سن ابتلا به بیمار‌ی‌های قلبی در مردان از 40سالگی و در زنان از 50سالگی شروع می‌شود. مسعود قاسمی در توضیح بیشتر گفت: افزایش آمار بیماران قلبی، تنها به دلیل شیوع این بیماری‌ها نیست بلکه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی در دنیا و ایران شاهد هستیم، امکان شناسایی بیشتر این بیماران در دو دهه اخیر به وجود آمده است. رئیس شانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق با اعلام این‌که سن ابتلا به بیماری‌های قلبی پایین آمده است، عوارض بروز این بیماری‌ها در سنین جوانی را خطرناک‌تر از میانسالی و سنین بالا دانست و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های چند عاملی هستند.   به‌طوری‌که عارضه اکتسابی در عروق قلب، یکی از عوامل شروع‌کننده سن بیماری است.  
قاسمی افزود: هرچه سن پایین‌تر باشد، احتمال حادثه قلبی کمتر است اما شدت آن بیشتر می‌شود، بنابراین جوان‌ها از نظر آماری کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند. به نظر می‌رسد در صورت افزایش سن عوامل زیادی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نقش پیدا می‌کنند. با افزایش سن، فرد باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشد. علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد جوان بیشتر اجتماعی است زیرا آنها و حتی کادر پزشکی توقع کمتری برای بروز حادثه قلبی در جوان‌ها دارند، متاسفانه گاهی افراد دیر مراجعه می‌کنند و هر قدر زودتر مراجعه کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.  
به گفته او، در این موارد فرد برای اطمینان از سلامتی خود تند می‌دود و علاوه بر این‌که زمان را از دست می‌دهد، به عضله قلب او نیز آسیب وارد می‌شود؛ شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در بین جوان‌ها و افزایش امکانات تشخیصی نشان می‌دهد که آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد زیر 40‌سال رو به افزایش است.  

بدهی 2‌میلیارد تومانی کوی دانشگاه تهران بابت قبوض‌ آب‌وبرق
ایسنا: مدیرکل کوی دانشگاه تهران از بدهی 2‌میلیارد تومانی چندساله کوی دانشگاه برای پرداخت قبض‌های آب‌وبرق خبر داد.  موسی عنبری گفت:  شاید باورتان نشود که کوی دانشگاه بالغ بر 2‌میلیارد تومان به‌خاطر قبض‌های آب‌وبرق که از چند‌سال گذشته پرداخت نشده، بدهکار است. هرچند توانسته‌ایم مشکلات بدهی ساختمان‌های داخل سطح شهر را حل کنیم.   عنبری در پاسخ به این سوال که آیا این عدم‌پرداخت بدهی باعث قطعی آب‌وبرق در کوی نشده است، تصریح کرد:  اداره‌های مربوطه اقدام به قطعی برق یا آب نکرده‌اند و این ملاحظه را نسبت به ما داشته‌اند؛ اما برای همکاری‌های جدید، دیگر کمکی به ما نمی‌کنند و حرفشان این است که تا بدهی گذشته را پرداخت نکنیم، همکاری جدیدی صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که ما نیاز به اجرای چند طرح جدید در حوزه برق در کوی داریم.   مدیرکل کوی دانشگاه تهران با گلایه به وعده‌هایی که برای پرداخت بدهی کوی داده شده است، افزود:  این قول را به ما دادند که بدهی کوی دانشگاه پرداخت شود، اما فقط در حد جلسه بود.


تعداد بازدید :  100