شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
ایران- روسیه، شروع راند آخر لیگ‌جهانی والیبال
آب‌حیات یا نوشداروی بعد از مرگ سهراب؟

شهروند| وقتی‌ سال گذشته مشغول شمردن امتیازهای موزورسکی بودیم، اصلا تصور نمی‌کردیم به‌زودی باید برای گرفتن امتیازهای لازم از روسیه برای صعود به نیمه‌نهایی لحظه‌شماری کنیم. قدرت سابق والیبال دنیا و دارنده مدال طلای المپیک حالا برای ماندن در سطح اول رقابتی که روزی در سال‌های 2002، 2011 و 2013 فتحش کرد به برد در 2 بازی خارج از خانه آخر خود در لیگ‌جهانی 2015 نیاز مبرمی دارد اما مسأله اینجاست که بد زمینی را برای نجات خود انتخاب کرده است؛ زمین پرحرارت سالن آزادی!
آخرین فرصت
برای مای دل شکسته از شکست 3 بر یک مقابل لهستان، برتری در بازی ساعت 21 فردا(جمعه) مقابل روسیه آب حیات است؛‌ آب حیاتی که اگر با یک برد لهستان مقابل آمریکا توام شود، به محض شروع رویارویی مجدد 2 تیم به نوشداروی بعد از مرگ سهراب تغییرکاربری می‌دهد! در جدول گروه دوم لیگ‌جهانی والیبال، آمریکا با 8 برد و 23 امتیاز در صدرگروه دوم قرار دارد، لهستان با 7 برد و 20 امتیاز دوم و ایران با 5 برد و 15 امتیاز سوم هستند روسیه هم بدون بردو کسب 2 امتیاز در رده آخر دیده می‌شود. در این شرایط ما باید هر 2 بازی با روسیه را ببریم و امیدوار به شکست لهستان در 2 بازی‌اش مقابل آمریکای صعود کرده باشیم. 10 باخت متوالی شرایطی بحرانی را برای روسیه پدید آورده؛ به‌حدی که آندری برونکوف پس از ناکامی در لیگ جهانی 2014 به حضور 3 ساله‌اش در تیم خاتمه داد. در غیاب او، الکساندر کلیم‌کین، کمک‌مربی روس‌ها، هدایت تیم را به عهده خواهد داشت. از طرفی ما هم اوضاع جالبی نداریم. شکست از روسیه و آمریکا در 4 بازی ابتدایی و کسب تنها یک امتیاز با 3 برد مقابل آمریکا و روسیه ( 2 بار) و لهستان جبران نشد و درنهایت باخت در بازی دوم با رقیب شرق اروپا، کمترین روزنه امید را باقی گذاشت.
بدرقه قدرتمندانه
هر چند رویای رسیدن به دور نیمه‌نهایی، سراب به نظر می‌رسد اما این 2 بازی برای ما حیثیتی خواهد بود و البته برای روسیه، فرصتی حیاتی برای باقی‌ماندن در سطح اول. هیچ بعید نیست آنها با شکست مقابل ایران و تعداد برد کمتر نسبت به استرالیا(تیم آخر گروه اول) از‌ سال آینده به سطح 2 رقابت‌ها تبعید شوند! تا آن‌جا که به ایران مربوط می‌شود، رحمی در کار نخواهد بود. اگر نسبت به بازی با لهستان دریافت‌های بهتری داشته باشیم و در سرویس‌ها دقت بیشتری به خرج دهیم، دیدن چهره خوشحال میرزاجانپور، معروف، موسوی، غلامی، محمودی و سایر ستاره‌های تیم دور از ذهن نخواهد بود. رسیدن موزرسکی، غایب بزرگ بازی‌های دور رفت می‌تواند دردسرساز باشد. حداقل می‌توان به 6امتیاز شیرین این 2 بازی فکر کرد. تا چه بازی کند سرنوشتی که در دستان آمریکاست...


تعداد بازدید :  195