شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
پازل بازی نهایی کوپاآمریکا تکمیل شد
آرژانتین گل کاشت، فینال درو کرد

شهروند|   مسی گل می‌کارد؛ حتی اگر گل نزند! 3 پاس گل یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال، گل‌های دی‌ماریا (2 بار)، روخو، پاستوره، هیگواین و آگوئرو را درپی داشت تا طرفداران تیم آبی‌وسفیدپوش، این‌بار برخلاف شادی پس ازمصدومیت(!) نیمار در بازی یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی 2014، فقط به خاطر خودشان و شادی حضور در فینال مقابل شیلی به جشن و پایکوبی بپردازند. باریوس باز هم نشان داد تک ستاره پاراگوئه است؛ تیم بدون شکست تا قبل از این بازی که در مرحله قبل برزیل را حذف کرده بود و خودتنها با یک اختلاف کم‌تر از برزیل در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2014، شکست خورد؛ آن هم با نتیجه 6 بر یک در دومین بازی نیمه‌نهایی دوره اخیر کوپاآمریکا!
تاریخ‌سازی
هر چند برزیل با نتیجه افتضاح در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2014 تا حدود زیادی از تلقی ما درباره پایاپای بودن بازی‌های نیمه‌نهایی تورنمنت‌های مطرح آشنایی‌زدایی کرد اما هنوز و تحت هر شرایطی زدن 6 گل و برتری با اختلاف 5 گل در مرحله قبل از فینال، بدیع و جذاب است. آرژانتین دومین نتیجه یک‌ طرفه تاریخ نیمه‌نهایی‌ کوپاآمریکا را رقم زد. تنها، برتری 7 بر صفر برزیل مقابل پرو در نیمه‌نهایی‌سال 1997، نتیجه‌ای یک‌طرفه‌تر از برتری 6 بر یک آرژانتین مقابل پاراگوئه را رقم زد و حالا تیم خوشحال خراردو مارتینو، تنها یک گام دیگر تا پانزدهمین قهرمانی در تاریخ رقابت‌ها و رسیدن به اروگوئه در صدر جدول پرافتخارترین تیم رقابت‌ها فاصله دارد.
راه فینال
 تیم مارتینو برای رسیدن به فینال ابتدا در گروهی شامل پاراگوئه، اروگوئه و جامائیکا با 7 امتیاز صعود کرد. آنها در یک‌چهارم‌نهایی به کمک ضربات پنالتی، کلمبیای مدعی را حذف کردند و در نیمه‌نهایی هم 6 بر یک پاراگوئه را از پیش‌رو برداشتند. درواقع تفاوت این آرژانتین با تیم بازی‌های قبلی در همه توپ‌هایی بود که قبلا درون چارچوب نمی‌رفت! آرژانتین با 3 برد و 2 تساوی به خوان ششم و پایانی رسید؛ اتفاقی که برای سفیدترین ملت آمریکای‌جنوبی در کوپا آمریکا برای بیست و هفتمین بار رخ می‌دهد. بیشتر 26 فینال قبلی( 14 بازی) به سود آنها تمام شده و البته 12 بار هم در بازی نهایی کم آورده‌اند. آخرین ناکامی آرژانتین در فینال کوپاآمریکا در جریان آخرین حضور آنها در فینال(‌سال 2007 مقابل برزیل) شکل گرفت و آخرین فینال منجر به قهرمانی هم‌سال 1993 شکل گرفت. ازسوی دیگر برای بیست و چهارمین بار در 44 دوره کوپاآمریکا، میزبان به فینال رسیده. آیا شیلی، دیگر فینالیست جام که در یک بازی دوستانه با همه ستاره‌هایش مغلوب ایران شد، مقابل آرژانتین، چهارمین میزبان بازنده فینال‌های کوپاآمریکا نام می‌گیرد یا آرژانتین به‌عنوان تیمی که در 2 فینال، یک بار به عنوان میزبان مغلوب شده و یک بار هم میزبان را برده، درست مانند بازی نهایی ‌سال 1995 شیلی
 میزبان می‌برد؟


تعداد بازدید :  188