شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
هفته نامه

تجمع، بمب، بازگشت!
شهروند| هفته‌ای که گذشت با اتفاقات زیادی در ورزش ایران و جهان روبه‌رو بود. بازگشت رحمتی به استقلال مهم‌ترین خبر در بخش نقل‌وانتقالات بود. سقوط راه آهن به لیگ دسته اول و حذف برزیل در یک چهارم نهایی کوپا آمریکا نیز رخدادهای عجیب و شوک‌آور هفته جاری بود.
دلبر هفته
سیدمهدی رحمتی بعد از یک فصل دوری از استقلال درحالی بازگشت که به گفته مسئولان این باشگاه مذاکره‌شان با وی 5 دقیقه هم طول نکشید. او که تا این لحظه بمب نقل‌وانتقالات محسوب می‌شود‌، به نظر می‌رسد کمتر از سال‌های گذشته‌ توقع مالی آنچنانی داشته و در مواجهه با 2 دروازه‌بان مدعی استقلال هم هیچ شرطی نگذاشته تا با ترک عادت‌های گذشته‌اش در میان هواداران محبوب‌تر شود. آشتی‌کنان او با طالب‌لو هم در انتخابش به‌عنوان دلبر هفته نقش زیادی داشت.
شوک هفته
مردم برزیل شاید به تدریج می‌خواستند خاطرات تلخ جام‌جهانی در کشور خود را فراموش کنند که فوتبالیست‌های کشورشان یک شوک دیگر به آنها وارد کردند. این بار کار به جایی رسید که حتی سلسائو به نیمه‌نهایی کوپا آمریکا هم نرسید و حالا دیگر اصلا این تیم را نمی‌توان جزو تیم‌های برتر دنیا به حساب آورد. تیمی که با دونگا، سرمربی فعلی‌اش جام قهرمانی جهان را بالا برده،‌ حالا دیگر توان شکست پاراگوئه را هم ندارد و این، برای مردم برزیل که عاشق فوتبال هستند، شاید خیلی
 سنگین باشد.
چهره هفته
شاید زمانی که مارتین موتومبا، بازیکن آفریقایی راه‌آهن در ترکیب این تیم در هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم می‌درخشید و مورد تحسین همه قرار می‌گرفت، مسئولان این باشگاه فکر نمی‌کردند این‌قدر زود نظرشان درباره این بازیکن تغییر کرده و او باعث سقوطشان به دسته اول شود! موتومبا که ستاره راه‌آهن در هفته‌های پایانی لقب گرفته بود با ITC‌ جعلی به ایران آمد و حالا تبعات کارش دامن راه‌آهن را گرفته و از ارزش این باشگاه میلیاردها تومان کم شده است. قطعا دست کسی هم به او نخواهد رسید و شاید او الان به این اتفاقات لبخندی بزند و بس.
اتفاق هفته
این روزها که در فضای جامعه تجمع‌های اعتراضی بدجور مُد شده است، هواداران پرسپولیس هم پا را فراتر از همتایان استقلالی‌ خود گذاشتند و به جای درخواست‌های بی‌پاسخ از رئیس‌جمهوری در اینستاگرام چند بار مقابل باشگاه پرسپولیس تجمع کردند. آنها که خود را دلواپس پرسپولیس جلوه می‌دادند، در تمام تجمع‌های خود از حسین هدایتی به طرز عجیبی حمایت کردند. وقتی این مسأله را کنار سکوت حسین هدایتی(که حداقل هفته‌ای چند اظهارنظر می‌کرد) می‌گذاریم،‌بوهای خوبی به مشام نمی‌رسد. البته که خدا کند حس ما اشتباه باشد.
طنز هفته
ماجرای قانونمند شدن انتخابی تیم‌های ملی کشتی شاید بیشتر شبیه به یک برنامه طنز شده و سالهاست که هیچ مسئولی این قدرت را ندارد که به صورت صد‌درصد از این قانون حمایت کرده و بتواند پای حرف خودش بایستد. با این‌که فکر می‌کردیم رسول خادم به‌عنوان یک مدیر قدرتمند می‌تواند مقابل کسانی که به هر دلیلی در انتخابی تیم‌ملی شرکت نمی‌کنند،‌ بایستد اما او هم احساس خطر کرده و بار دیگر سوریان را که در لحظه آخر همه را سر کار گذاشت و روی تشک انتخابی نیامد، به تیم‌ملی برگرداند.

 


تعداد بازدید :  189