شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

10.8 درصد نرخ بیکاری در بهار 94

به گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار‌ سال‌ جاری به 10.8‌درصد رسید که نسبت به زمستان ‌سال گذشته کاهش 0.7‌درصدی را نشان می‌دهد. بر این اساس نرخ بیکاری مردان و زنان در بهار امسال به ترتیب 9 و 19.2‌درصد گزارش شده است. در این گزارش نرخ بیکاری مناطق شهری و روستایی به ترتیب 12 و 7.6‌درصد اعلام شده است و نرخ بیکاری جوانان 25‌درصد گزارش شده است.

10 میلیون نفر مشمول سبد کالا شناخته شدند

علی ربیعی، وزیر کار از افزایش اعتبار و شمار دریافت‌کنندگان سبد امنیت غذایی در اولین مرحله‌ سال 94 خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 10‌میلیون نفر برای دریافت سبد کالا شناسایی شده‌اند و از این تعداد تاکنون 3‌میلیون نفر سبد خود را دریافت کرده‌اند. او همچنین تأکید کرد: اعتبار سبد کالا نیز روند افزایشی داشته است و سهم هر نفر 10‌هزار تومان بیشتر شده است.

39 ‌هزار تومان افزایش حق بیمه کارگران

گویا سازمان تأمین اجتماعی برخلاف مصوبه دولت و به‌طور ناگهانی حق بیمه کارگران را 39‌هزار تومان افزایش داده است. براساس مصوبه دولت دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران متوقف شد اما حالا اصغر آهنی‌ها، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران از ابلاغیه جدید تأمین‌اجتماعی می‌گوید که براساس آن کارفرمایان باید برای حق بن نقدی 110‌هزار تومانی کارگران، 29‌هزار و 900 و کارگران 9‌هزار و 100 تومان بپردازند.

50 درصد کاهش صادرات محصولات معدنی

کامران وکیل، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان محصولات معدنی از کاهش 40 تا 50‌درصدی صادرات برخی محصولات معدنی خبر داد و گفت: نبود حمایت‌  از بخش‌های تولیدی رقبای جدید را پیروز میدان کرد و به کاهش صادرات ایران منجر شد. وی ادامه داد:  سود تولید در همه جای دنیا 15 تا 20‌درصد است اما بانک‌های ایرانی با پرداخت سود 22‌درصدی به سپرده‌ها، وارد دلالی شدند.


تعداد بازدید :  187