شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   مصرف بحرانی برق با گرمای شدید| بروز زودهنگام گرما مصرف برق در تهران را به‌طور بی‌سابقه‌اي افزایش داده است. زمان حسینی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اعلام این خبر گفت: میزان مصرف برق تهرانی‌ها به بازه 8900 مگاوات رسیده است که این عدد در سال‌های گذشته در ماه مرداد اتفاق می‌افتاد. حسینی گفته است با ادامه‌دار شدن روند افزایش دما احتمال خاموشی در روزهای آینده وجود دارد.

   خرید کم مردم با گرانی لبنیات| رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی کشور اعلام کرد، کارخانجات لبنی دیگر توان گرانتر فروختن را ندارند، زیرا قدرت خرید مردم کاهش قابل توجهی داشته است و بر میزان فروش لبنیات تاثیر گذاشته است. او همچنین تاکید کرده است: تاکنون هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر افزایش ۱۰‌درصدی قیمت فرآورده‌های لبنی به دست ما نرسیده است و فعلا تمام مباحث مطرح شده در حد حرف است. باکری توضیح داده است: صنایع لبنی به جای گرانتر فروختن خواهان برگشت یارانه‌هاست.

   نرخ جریمه‌های گمرکی تعدیل شد| عباس حسینی دبیرکل مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت از مصوبه هیأت وزیران برای تعدیل در نرخ جریمه‌های گمرکی خبر داد و گفت: بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، جریمه‌های گمرکی به منظور حمایت از تجارت تعدیل شده است. بر این اساس میزان جریمه و حد نصاب ریالی براساس تبصره دو ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی، ۶۰۰هزار تا ۶‌میلیون ریال و براساس ماده ۱۰۹ قانون امور گمرکی، ۴۰۰ هزارتا 2میلیون تومان تعیین شده است.

   خداحافظی با واگذاری‌های رددیونی| جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی واگذاری سهام بابت رددیون را بدترین شکل خصوصی‌سازی و خطا و غفلتی در عملکرد این سازمان در دولت قبل اعلام و پیش‌بینی کرد که ارزش یک‌میلیون تومان سهام عدالت دو برابر شده باشد. او همچنین خبر داد: در دولت یازدهم میزان واگذاری برای رددیون بسیار کم بوده است، که آن هم تنها در ‌سال ۹۲ و به استناد مصوبه دولت قبل بوده است اما در ‌سال ۹۳ و ۹۴ هیچ‌گونه مصوبه‌ای برای رددیون نداشته‌ایم و این موضوع از دستورکار خارج شده است.

   شکایت مردم دلیل بر گرانی پوشاک نیست| گلناز نصراللهی مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت با رد ادعای معاون سازمان حمایت مبنی بر گرانی پوشاک اعلام کرد: این‌که رتبه سوم شکایت‌های مردمی به گرانی پوشاک اختصاص دارد به این معنی نیست که پوشاک گران است. در حال حاضر قیمت تمام‌شده تولید پوشاک بالاست، بنابراین پوشاک اصلا گران نیست!


تعداد بازدید :  191