شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
معاون وزیر نفت از آماده‌باش فناوران صنعت پتروشیمی برای بازگشت به ایران خبر داد
اعلام آمادگی علنی اروپایی‌ها برای حضور در پتروشیمی ایران

عباس شعری‌مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به فضای مثبت سیاسی ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای خبر داد که کشورهای صاحب فناوری آماده حضور دوباره در ایران هستند. او در این خصوص توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده و با هدف ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت از سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم.
وی با بیان این‌که باید حدود 70‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را در صنعت پتروشیمی محقق کنیم، گفت: صنعت پتروشیمی برای جذب این 70‌میلیارد دلار در 10‌سال احتیاج به سرمایه 7‌میلیارد دلاری در هر ‌سال دارد.
تا چندی پیش شرکت‌های اروپایی، هیأت‌هایی را به صورت محرمانه به ایران اعزام کرده و مذاکراتی را درخصوص همکاری در دوران پساتحریم انجام می‌دادند، اما مدتی است که این گفت‌وگو‌ها جنبه علنی یافته و حتی صحبت از عقد قرارداد و همکاری رسمی می‌شود. گفتنی است در روزهای اخیر شرکت‌های آلمانی و هلندی برای ارایه فناوری برخی واحدهای پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. او اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم، طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در اختیار داریم که مایل به سرمایه‌گذاری هستند.

 


تعداد بازدید :  204