شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
کتاب آشپزی بانوي ایرانی در جهان اول شد

مراسم نقد و بررسی کتاب برتر مسابقات جهانی گورمند تالیف سمیرا جنت‌دوست، سه‌شنبه‌شب با حضور نویسنده کتاب و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، برگزار شد. سمیرا جنت‌دوست مولف، مدیر هنری و ناشر کتاب آشپزی مدرن پانیذ درباره جايزه گورمند گفت: کتاب آشپزی مدرن پانیذ در مسابقات بین‌المللی گورمند 2015 در رقابت با 26‌هزار عنوان کتاب از 205 کشور شرکت کننده، رتبه اول را کسب کرد. وی همچنین به علاقه، تبحر و پشتکار بانوان ایرانی در زمینه‌های هنری و آشپزی اشاره کرد و افزود: ضمن این‌که علاقه و پشتکار بانوان ایرانی در حوزه آشپزی می‌تواند دلیل موفقیت‌های بین‌المللی باشد، هنر زنان ایرانی را نیز به دنیا معرفی می‌کند. جنت‌دوست از ادوارد کوين‌ترو به‌عنوان پايه‌گذار این مسابقه در‌سال 1995 نام برد و افزود: گورمند مسابقه‌اي با رقابت آزاد است که همه ناشران کشور‌های مختلف با هر زبانی می‌توانند در آن شرکت کنند.
او افزود: گورمند با به چالش کشيدن فرهنگ‌هاي مختلف غذايي، معيارهايي نظير ايده‌هاي نو در ارایه دستورهاي غذايي، طراحي خلاقانه، کيفيت توليد و ترجمه آثار به زبان‌های دیگر را مورد مداقه قرار می‌دهد و به آن امتیاز می‌دهند. این سرآشپز بین‌المللی، آشپزی را یک هنر زیبا خواند که می‌تواند بنیان خانواده را نیز تقویت کند. جنت‌دوست در اين‌باره گفت: کتاب‌های نفیس آشپزی می‌توانند فرهنگ صحیح آشپزی را جایگزین تغذیه نامناسب بسیاری از ایرانی‌ها کنند و غذای ایرانی می‌تواند جایگاه خود را در سفره‌های مردم ایران و جهان تثبیت كند.
در آخرین مسابقات جهانی گورمند که در شهر یانتای چین برگزار شد، سمیرا جنت‌دوست با تألیف کتاب آشپزی مدرن از میان ۲۰۵ کشور شرکت‌کننده، رتبه نخست را در حوزه آشپزی مدرن به خود اختصاص داد.


تعداد بازدید :  264