شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
کلاهبرداری میلیونی یک زن با وعده شینگن

زنی که به بهانه اخذ ویزای شینگن اقدام به کلاهبرداری میلیونی از متقاضیان دریافت این ویزا کرده بود، در دام ماموران پلیس فتا گرفتار شد.
25 خردادماه امسال مردی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که از ماه‌ها قبل به دنبال رویت آگهی اخذ ویزای شینگن در فضای اینترنت وارد سایت آن شده و پس از ارتباط گرفتن با مدیر سایت به شکل مکاتبه‌ای این فرد اعلام کرده که زنی به نام «زهره» نمایندگی امور مربوط به ایرانیان را برعهده دارد و قادر خواهد بود در مدت زمان کوتاهی نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کند.
در حالی این پرونده پیش روی ماموران پلیس فتا گشوده شد که در مدت چند روز شمار مالباختگان به 5 تن رسید. تمامی این مالباختگان نیز به همین شیوه با زنی به نام زهره آشنا شدند، اما شماره تلفن مربوط به یکی از کشورهای خارجی به آنان داده و از سوی مدیر سایت اعلام شد که از طریق اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی امکان ارتباط با زهره وجود دارد و افراد مالباخته نیز با توجه به این‌که شماره مربوط به یکی از کشورهای خارجی بوده و این ادعا که زهره به راحتی می‌تواند ویزای
مورد نظرشان را اخذ کند به وی اعتماد کرده‌اند.
این افراد پس از ارتباط مکاتبه‌ای با زهره در شبکه‌های مجازی 250‌میلیون تومان را به حساب وی واریز کردند و منتظر رسیدن ویزایشان ماندند اما از ویزا خبری نشده و هر بار که با زهره تماس می‌گرفتند وی ادعا می‌کرد که در کشوری اروپایی است و مشغول رایزنی و انجام اقداماتی برای اخذ ویزای شینگن است.
متهم تا ماه‌ها مالباختگان را به همین شیوه معطل خود نگه داشته بود تا این‌که متقاضیان فریب خورده تصمیم به شکایت از وی گرفتند.
ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای پلیسی و مهندسی معکوس این زن را در تاریخ هفتم تیرماه امسال در تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان این‌که این زن 33‌سال سن دارد، گفت: ‌ در بررسی سوابق متهم دستگیر شده مشخص شد که او پیش از این یکبار به اتهام خیانت در امانت دستگیر شده و دارای سابقه کیفری است. این زن در ابتدا منکر هر نوع اتهامی بود اما پس از رویارویی با ادله و شواهد موجود ادعا کرد که قصد داشته ویزا را برای متقاضیان بگیرد و توانایی انجام چنین کاری را دارد اما وی در جریان بازجویی‌های تخصصی به کلاهبرداری از 5 مالباخته   اعتراف کرد.
وی تاکنون پول مالباختگان را بازپس نداده است و هم‌اکنون نیز با حکم مرجع قضایی در زندان به سر می‌برد. اما به نظر می‌رسد که علاوه بر این 5 نفر افراد دیگری نیز قربانی این کلاهبرداری شده باشند که تحقیقات در این‌باره ادامه دارد و لازم است آن دسته از افرادی که به شیوه‌ای مشابه‌ آنچه گفته شد مورد سرقت قرار گرفته‌اند به مقر پلیس فتا مراجعه و نسبت به ثبت شکایت‌شان اقدام کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین به شهروندان هشدار داد:  برای اخذ هر نوع ویزا باید به سفارتخانه یا دفاتر مسافرتی رسمی مراجعه کرد و نباید به تبلیغات اینترنتی و سایت‌ها و چنین افرادی اعتماد کرد. متاسفانه در گذشته نیز شاهد چنین پرونده‌هایی بوده‌ایم که شهروندان با چنین ادعاهای واهی مبالغی را پرداخت کرده‌اند.


تعداد بازدید :  97