شماره ۶۰۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
صفحه را ببند
جهان

برگزاری سمینار منطقه‌ای درباره مراقبت‌های درمانی در زندان
یک سمینار منطقه‌ای سه روزه در رابطه با مراقبت‌های درمانی در مکان‌های بازداشت به میزبانی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در کیگالی برگزار شد. این سمینار فرصتی بود تا با ترویج درکی بهتر از چالش‌های موجود و تبادل تجارب، نمونه‌های موفق و بهترین روش‌ها، بهبودی در این حوزه ایجاد شود. به گزارش دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران؛ همان‌گونه که جورج پاکلیسانو، ریاست نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در رواندا در ابتدای سمینار گفت: «هدف اصلی برنامه‌های کمک‌رسانی در مکان‌های بازداشت عبارت است از نظارت بر سلامت زندانیان، نجات جان‌ها و کاهش میزان بیماری و مرگ‌ومیر به‌عنوان بخشی از یک رهیافت فراگیر برای بهداشت   عمومی.»
در این سمینار 60 شرکت‌کننده حاضر بودند، ازجمله از بخش خدمات تأدیبی رواندا (کارکنان دفتر مرکزی و زندان‌ها)، وزارت امنیت داخلی (واحد هماهنگی بهداشتی)، وزارت بهداشت (روسای ادارات فنی و مدیران بیمارستان‌های منطقه‌ای)، مقاماتی از چهار کشور دیگر منطقه (بروندی، کامرون، گابون و ماداگاسکار) و نیز سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی. این افراد، چالش‌های مشترک و بهترین روش‌ها را برای مدیریت مسائل و برنامه‌های بهداشتی به بحث و بررسی گذاشتند. با توجه به درس‌هایی که
آموخته شده، یک هدف دیگر هم شناسایی راه‌هایی برای مدیریت کلان در نظام زندان‌ها بود.
ریاست کل بخش خدمات تأدیبی رواندا در سخنان آغازین خود از حمایت ارزنده کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از زندان‌های رواندا که از ‌سال 1994 ادامه دارد قدردانی كرد و از روابط کاری سازنده بین کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و سازمان متبوع خود ابراز خرسندی کرد. از 2004 تا حال به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای پشتیبانی از رفاه و آسایش زندانیان در ندامتگاه‌ها با استفاده از طرح‌های موثر و پایدار، نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در کیگالی روی ظرفیت‌سازی تمرکز کرده است، به‌خصوص در حوزه‌های آب، فاضلاب، مسکن و مراقبت‌های درمانی. همچنین از 2011 به بعد این سازمان منابع مالی لازم برای برگزاری یک سمینار ملی سالیانه را در رابطه با مراقبت‌های درمانی در زندان تأمین کرده تا مقامات زندان از سراسر رواندا گرد هم آیند.

يک اسير فلسطيني ديگر اعتصاب غذاي نامحدود کرد
یک اسیر فلسطینی دیگر در بند رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست بازداشت اداری خود اعتصاب غذای نامحدود کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسمی اردن کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی و باشگاه اسیر فلسطینی در دو بیانیه جداگانه از اعتصاب غذای نامحدود نور علیان اسیر فلسطینی در بند زندان‌های اسراییل خبر دادند.
در این بیانیه‌ها آمده است: نور علیان از اهالی اردوگاه الجلزون است و اکنون در زندان النقب بر ادامه این اعتصاب اصرار دارد. براساس این بیانیه‌ها، علیان اعلام کرد تا زمان متوقف شدن سیاست اجحاف‌آمیز و ظالمانه اسراییلی‌ها در حق خود و دیگر اسرای فلسطینی به اعتصاب غذا ادامه می‌دهد. این دو نهاد فلسطینی در این بیانیه‌ها دخالت فوری صلیب‌سرخ بین‌الملل و همه موسسه‌های حقوقی بین‌المللی را برای نجات جان این اسیر فلسطینی و دیگر اسرای اعتصاب غذا‌کننده خواستار شدند و اعلام کردند این اعتصاب غذا بر وضع سلامتی اسرا تاثیر بدی دارد و باعث ایجاد مشکلات و اختلال در بدن آنان می‌شود و بازگشت‌شان به وضع عادی بسیار سخت خواهد بود.


تعداد بازدید :  220