شماره ۶۰۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
برزیل با کلی حاشیه و بدون نیمار باز هم به آرژانتین نرسید
مرگ، پنالتی، سیگار

شهروند| اگر پارسال در فاجعه موسوم به «مینه‌رازو» برزیل قربانی و از دیدار فینال با آرژانتین محروم شد، حالا به فاصله 354 روز از شکست 7 بر یک زردپوشان آمریکای‌جنوبی مقابل آلمان، برزیل این‌بار یک مرحله زودتر از رسیدن به آرژانتین بازماند!
به نظر می‌رسید گل روبینیو برای صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره کوپاآمریکا کافی باشد اما وقتی تیاگوسیلوا با یک اشتباه بچگانه (شبیه آنچه در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل گذشته لیگ‌قهرمانان مرتکب شد) مرتکب خطای پنالتی شد، ورق برگشت. پنالتی گل شده گونزالس، مقدمه‌ای بر موفقیت پاراگوئه در ضربات پنالتی بود؛ جایی که ضربات بازیکنان تیم با دقت وارد دروازه شد اما ریبرو و داگلاس کاستا، فرصت‌هایشان را هدر دادند و درنهایت پاراگوئه مانند مرحله مشابه دوره گذشته، برزیل را حذف کرد.
مرگ عمو  با گل خواهرزاده
دونگا که تا قبل از شروع دوره اخیر کوپا آمریکا رکورد 10 پیروزی در 10 بازی ابتدایی را ثبت کرده بود در این جام ابتدا در یک بازی جنجالی و منجر به محرومیت نیمار به کلمبیا باخت و در ضربات پنالتی یک‌چهارم‌نهایی هم مقابل پاراگوئه شکست خورد. وقتی پنالتی گونزالس وارد دروازه رقیب شد و پاراگوئه با ضربه زننده گل تساوی به نیمه‌نهایی رسید، عموی این بازیکن از فرط هیجان سکته کرد و درگذشت. مهاجم 21 ساله آلبی‌روخا که پس از این بازی از درگذشت عموی خود مطلع شد با انتشار تصویری از خود و عموی‌اش نوشت:  «چرا امروز عمو؟ چرا؟ تو به خاطر حمله قبلی آن‌هم در پی گلزنی‌من؟ مرا ترک کردی. باورم نمی‌شود!»
رفع اتهام از نیمار
پس از پایان بازی عکسی از نیمار درحال سیگار کشیدن در بالکن منزلش منتشر شد اما ماجرا بلافاصله تکذیب شد. نیمار که به دلیل محرومیت 4 جلسه‌ای ناشی از درگیری در بازی با کلمبیا به برزیل برگشت، بلافاصله ازطریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کرد و گفت که عکس متعلق به شخصی به نام «نیکو»ست که شباهت بسیاری به او دارد و‌ سال 2013 با این ژست عکس یادگاری گرفت! به این ترتیب نیمار از حادثه‎ای که می‌توانست او را به یک شخصیت منفور در برزیل تبدیل کند، جان سالم به‌در برد!
ترکیب   بازی‌های نیمه‌نهایی
با پایان بازی‌های یک‌چهارم‌نهایی، پاراگوئه شگفتی‌ساز به جای برزیل پرمدعا اما ضعیف، رقیب آرژانتین، امید اول قهرمانی در این رقابت‌ها شد و در دیگر بازی این مرحله، شیلی میزبان پس از پشت‌سر گذاشتن اروگوئه در یک بازی جنجالی به مصاف میهمان ناخوانده‌ای به نام پرو می‌رود. با توجه به شرایط فعلی، نبرد شیلی و آرژانتین، می‌تواند پایانی خاص بر این دوره قدیمی‌ترین جام ملی دنیا باشد؛ جایی که برتری آرژانتین، آنها را به اولین جام خود در این رقابت‌ها از‌سال 2011 و پانزدهمین قهرمانی‌اش می‌رساند و تساوی آلبی سلسته با اروگوئه (پرافتخارترین تیم رقابت‌ها) در صدر جدول افتخارات را به همراه دارد. کسی چه می‌داند. شاید پاراگوئه حالا که گرم شده تا انتهای راه پیش برود و برای سومین‌بار( نخستین‌بار از‌سال 1979) این جام باارزش را بالای سر ببرد. در اولین بازی نیمه‌نهایی، ساعت 4 بامداد سه‌شنبه به وقت تهران، شیلی میزبان به مصاف پرو می‌رود و 24 ساعت بعد، آرژانتین رویاروی پاراگوئه شگفتی ‌ساز
قرار  می‌گیرد.


تعداد بازدید :  330