شماره ۵۹۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
پرسه در بازار

مردم در مترو آب معدنی‌ نخرند
اداره کل استاندارد استان تهران دیروز با صدور اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد با توجه به آغاز فصل گرما و نیز شکایت‌های مردمی از توزیع و فروش آب معدنی بدون نشان استاندارد و غیربهداشتی در مترو، از مصرف آنها خودداری کنند. در این اطلاعیه، مدیرکل استاندارد تهران، از مسئولان مربوطه خواستار ممانعت از توزیع مواد غذایی و آب‌های معدنی غیراستاندارد در ایستگاه‌های مترو شده است. همچنین از شهروندان خواسته شده تا در صورت اطلاع از اسامی و محل تولید و توزیع موادغذایی غیراستاندارد، از طریق سامانه تلفنی 1517 به این اداره کل اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد. اما نکته این‌جاست که مردم باید از چه‌طریق آب معدنی‌های غیراستاندارد را شناسایی کنند؛ چرا که درحال حاضر حجم زیادی از آب معدنی‌های بی‌نام و نشان موجود در بازار با جعل نشان استاندارد اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند و مردم برای شناسایی آب معدنی غیراستاندارد ملاک خاصی در دست ندارند.

نامه به میادین برای جلوگیری از توزیع میوه قاچاق
وزارت کشاورزی با ارسال نامه، از سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری درخواست کرد از توزیع میوه قاچاق خودداری کنند.
 ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت کشاورزی با اعلام این خبر گفت: وزارت کشاورزی به وزارت کشور و استانداری‌های استان‌های مرزی نیز درخواست داده است جلوی واردات میوه گرفته شود. او با اشاره به این‌که همراه واردات غیرقانونی میوه آفات وارد کشور می‌شود و تولید داخلی را به خطر می‌اندازد، گفت: اخیرا  نامه‌ای نیز به سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نوشته‌ایم و از آنان خواسته‌ایم اگر با توزیع میوه‌های قاچاق مواجه شدند، مانع این کار شوند.

سازمان دامپزشکی: بدون نگرانی مرغ بخرید
در پایش و آزمایش‌های انجام شده هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزا در مرغداری‌های صنعتی کشور مشاهده نشده است بنابراین مردم می‌توانند بدون نگرانی مرغ مورد نیاز خود را از بازار خریداری کنند. مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر گفت: گوشت مرغ و تخم‌مرغ در مرغداری‌های صنعتی تحت نظارت بازرسان دامپزشکی تولید و عرضه می‌شود و شهروندان بدون هر نوع نگرانی گوشت مرغ و تخم‌مرغ مصرف کنند. او ادامه داد: بیماری آنفلوآنزای پرندگان براساس گزارش قبلی در یکی از روستاهای استان مازندران مشاهده شده است و این روستا نیز همچنان در قرنطینه سازمان دامپزشکی است.


تعداد بازدید :  242