شماره ۵۹۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
کوپا آمریکا به مرحله حذفی رسید
در انتظار رویارویی رویایی

شهروند| 40 گل، تنها 2 بازی بدون گل، 305هزار و 530 تماشاگر و کلی حاشیه، چهل‌و‌چهارمین دوره جام‌ ملت‌های آمریکای‌جنوبی را به رقابتی خاص تبدیل کرده است. رقابت‌هایی که در 3 گروه 4 تیمی و با حضور 10 تیم فعال آمریکای‌جنوبی و 2 میهمان از آمریکای‌شمالی به نام‌های مکزیک و جامائیکا شروع شد، 2 تیم اول هر گروه و 2 تیم برتر سوم گروه‌های سه‌گانه را در یک‌چهارم‌نهایی دید. از گروه اول، شیلی میزبان با 7  و بولیوی 4 امتیازی صعود کردند و اکوادور به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم سوم گروه‌ها همراه مکزیک فوق‌العاده ضعیف شده از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در گروه دوم، آرژانتین در روز تبدیل شدن لیونل مسی به جوان‌ترین بازیکن دارای 100 بازی ملی در تاریخ تیم‌ملی این کشور، 7 امتیازی شد و همراه پاراگوئه 5 و اروگوئه 4 امتیازی به دور بعد رسید.  در گروه سوم هم برزیل 6 امتیازی بالاتر از پرو و کلمبیای 4 امتیازی در صدر ایستاد و هر 3 تیم صعود کردند. حالا ونزوئلا، مکزیک، اکوادور و جامائیکا راه خانه را در پیش گرفته‌اند و جالب این‌که نیمی از 4 تیم حذف شده، میهمان آمریکای‌جنوبی بودند.
راه سخت آرژانتین
با مشخص شدن بازی‌های مرحله یک‌چهارم‌نهایی، راه سخت آرژانتین، مدعی اول قهرمانی عیان شد. ساعت 4 بامداد پنجشنبه شیلی میزبان در اولین بازی یک‌چهارم‌نهایی به مصاف اروگوئه تضعیف شده در غیاب سوارس محروم می‌رود. 24 ساعت بعد، بولیوی رویاروی پرو قرار می‌گیرد تا آسان‌ترین قرعه ممکن شکل بگیرد. برنده‌های این 2 بازی در نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌روند اما آن سمت قرعه، داستان خاص خود را دارد چون قرار است آرژانتین درصورت گذر از سد دشوار کلمبیا در بازی ساعت 4 بامداد شنبه به مصاف برنده بازی 4 بامداد یکشنبه بین برزیل بدون نیمار و پاراگوئه برود و این یعنی یک فینال زودهنگام بین 2 غول آمریکای‌جنوبی در نیمه‌نهایی.
روز پایانی مرحله گروهی
وقتی پرو با تساوی بدون گل مقابل کلمبیا، صعود خود از گروهی با سرنوشت محتوم صعود 3 تیم را قطعی کرد، فرضیه چهارم شدن برزیل در صورت باخت به ونزوئلا، خیلی‌ها را ترساند اما این اتفاق رخ نداد. در نهایت طلایی‌پوشان بدون نیمار با گل‌های تیاگو سیلوا و فرمینیوی مورد توجه منچستریونایتد و لیورپول، 2 بر یک تنها تیم همیشه ناکام آمریکای‌جنوبی در رسیدن به جام‌جهانی (ونزوئلا) را شکست داد تا به‌عنوان تیم اول، رقیب پاراگوئه در دور بعد شود.


تعداد بازدید :  187