شماره ۵۹۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
پول حامیان تیم‌ملی به جیب چه کسی می‌رود؟
پیامک‌هایی که فقط شارژ کم می‌کند

شهروند| اخیرا پرونده فساد در فوتبال از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نهایی شد و در آن به موارد زیادی پرداخته شده بود. در این میان به نظر می‌رسد یک موضوع از چشمان مسئولان نظارتی مخفی مانده و آن هم تبلیغاتی است که توسط حامیان تیم‌ملی از طرق مختلف انجام می‌شود و گاها با اعتراض مردم نیز روبه‌روست.
پیامک‌های دردسرساز
حدود یک سالی است که فدراسیون فوتبال حامی مالی جدیدی را جذب کرده که یکی از اپراتورهای تلفن همراه محسوب می‌شود. از همان زمان با مجوز فدراسیون پیامک‌های مختلفی به‌دست مردم رسید که برای حمایت از تیم‌ملی با ارسال یک پیامک اقدام کنند. خیلی از هواداران فوتبال نیز این اقدام را انجام دادند اما غافل از این‌که در ازای هر کدام از این پیامک‌ها مبالغی از شارژ تلفن همراه مشترکین کسر می‌شود. این مبلغ که حدود 5‌هزار تومان اعلام شده، اعتراض خیلی از مردم را در پی داشته است.
درآمدزایی ملی یا شخصی؟
اینکه بخش عمده‌ای از درآمدهای فعلی فدراسیون از تبلیغات به دست می‌آید،‌ طبیعی است اما این‌که درآمد حاصله از تبلیغات به چه شکلی به دست می‌آید و آیا همه آن در جیب تیم‌ملی می‌رود یا شخص دیگری بحثی کاملا مجزاست. مجموع مبالغ 5‌هزار تومان کسر شده از مشترکین، عددی بسیار نجومی را نشان می‌دهد و بهتر است که فدراسیون برای از بین بردن نگاه‌های منفی درباره آن شفاف‌سازی کند و همچنین از راههایی که برای خروج از سیستم اینگونه حمایت پر هزینه ممکن است،‌ رونمایی کرده و به اطلاع مردم برساند.
یک‌سال در انتظار پکیج تیم ملی
بحث نارضایتی مردم از حامیان تیم‌ملی که گاهی اوقات اصلا به شکل ملی به قضایا نگاه نمی‌کنند،‌ فقط مختص پیامک نیست و شنیده‌ها حاکی از این است هنوز برخی از داوطلبان که قبل از جام‌جهانی پکیج حمایتی تیم‌ملی را به صورت مجازی خریداری کرده‌اند، نتوانستند بعد از یکسال از پرداخت هزینه آن،‌ این بسته را دریافت کنند.


تعداد بازدید :  205