شماره ۵۹۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

مشارکت رئیس‌جمهوری در گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند
رئیس‌جمهوری با اختصاص مبلغ یک‌میلیارد و 400‌میلیون ریال به امر خداپسندانه آزادی زندانیان نیازمند، در همایش گلریزان مشارکت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جشن مردمی گلریزان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور مسئولان، خیرین نیکوکار و عموم مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی همچنین با توجه به ایام معنوی ماه مبارک رمضان از عموم مردم برای شرکت بیشتر در این امر خیر و خداپسندانه دعوت کرد. لازم به ذکر است این کمک به زندانیانی اختصاص می‌یابد که اکثرا به سبب جرایم سهوی محکوم شده‌اند و به دلیل ناتوانی مالی از پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند.

رئیس مجلس: در اتاق‌های دربسته نباید برای مردم تصمیم‌گیری کرد
علی لاریجانی، گفت: در اتاق‌های دربسته نباید برای مردم تصمیم‌گیری کرد و باید حرف‌های مردمی را که می‌خواهیم برای آنها تصمیم‌گیری کنیم، شنید. به گزارش ایرنا، لاریجانی روز دوشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف افزود: مسئولان اجرایی و مجلس باید از نظرات کارشناسی مردم و اتاق‌های بازرگانی استفاده کنند، اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور به سامان برسد باید اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف با هم نگاه مشترکی داشته باشند. وی ادامه داد: همه مسئولان اجرایی کشور و بخش‌های مرتبط با صنوف باید اساس کار خود را بر اعتماد بر اصناف بگذارند. رئیس مجلس با بیان این‌که در بعد نظارتی نیز باید از صنوف استفاده کرد، گفت: استفاده از صنوف باعث کاهش هزینه و دقیق‌تر شدن کار می‌شود اما باید فرمول‌بندی درستی درباره آن صورت گیرد. علی لاریجانی، با تأکید بر این‌که نباید در قوانین مادر دستکاری شود، اظهار داشت: اگر بنا بر تغییر قانون تجارت است باید این تغییرات حداقل باشد اما می‌توانیم نظرات صنوف را نیز در آن لحاظ کنیم. وی همچنین از آمادگی مجلس برای کمک به صنوف در بعد قانونگذاری خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به این‌که در‌ سال تدوین برنامه ششم توسعه قرار داریم و روز گذشته نیز در جلسه مشترک هیأت دولت و مجلس گفتم که دولت باید هرچه سریع‌تر این قانون را به دلیل کوتاهی زمان به مجلس تحویل دهد نظرات خود را ارایه دهند تا در لایحه تقدیمی گنجانده شود.

رئیس کمیسیون اصل نود: احمدی‌نژاد به دادگاه احضار شد اما نرفت
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی می‌گوید: محمود احمدی‌نژاد چندین مرتبه از سوی دستگاه قضایی به دادگاه احضار شده است اما او در هیچ‌یک از جلسات دادگاه شرکت نکرده است. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که شکایت مجلس از رئیس‌جمهوری سابق به چه سرانجامی رسیده است؟ و آیا شاهد حضور احمدی‌نژاد در دادگاه خواهیم بود، گفت: احمدی‌نژاد در چند نوبت فراخوانده شده و از وی خواسته شده است که در دادگاه حضور پیدا کند اما ظاهرا وی از حضور در دادگاه امتناع کرده است.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به امتناع وی از دستور مقام قضایی آیا ممکن است برخورد جدی‌تری با وی صورت بگیرد؟ تصریح کرد: دادگاه در این زمینه به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد. این نماینده مجلس درباره تعداد شکایت‌های مجلس از احمدی‌نژاد، این شکایت‌ها را 4 مورد عنوان کرد و افزود: همه شکایت‌هایی که از مجلس در این رابطه به دستگاه قضایی ارسال شده، مربوط به مجلس هشتم بوده است. گفتنی است؛ احمدی‌نژاد پنجم آذرماه ‌سال گذشته نیز به دادگاه فراخوانده شده بود که در جلسه دادگاه حضور پیدا نکرد.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه: مجازات مأموران سعودی غیر از اعدام باشد  اعتراض می‌کنیم
معاون کنسولی وزیر امور خارجه، با اشاره به درخواست مجازات اعدام برای دو مأمور خاطی فرودگاه جده توسط دادستان جده، گفت: در صورتی که حکمی جز این صادر شود، درخواست تجدیدنظر خواهیم کرد.به گزارش العالم، معاون کنسولی وزیر امور خارجه، تضمین امنیت عمره‌گزاران و ایجاد فضای منطقی و معقول در ورود و خروج زائران ایرانی به عربستان را مهم‌ترین شرایط جمهوری اسلامی برای برقراری مجدد سفرهای عمره اعلام کرد و درباره روند پرونده تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده گفت: در جلسه اول محاکمه، سرکنسول ایران حضور داشت و نماینده دادستان جده کیفرخواست را قرائت کرد که در آن، به اتهام نقض قوانین در هنگام انجام وظیفه و اقدام عمل شنیع جنایی، درخواست مجازات اعدام برای متهمان شده است.

 


تعداد بازدید :  185