شماره ۵۹۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم سینمایی «رستاخیز» که در اکران عید فطر در تهران و شهرستان‌ها روی پرده سینماها می‌رود، مراسم افتتاحیه خود را در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌کند. این مراسم شنبه 20 تیر مصادف با
24 رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و تجلیل از چند چهره هنری که با موضوع عاشورا فعالیت داشته‌اند، از بخش‌های آن خواهد بود. همچنین در این مراسم «رستاخیز» برای حاضران به نمایش درمی‌آید.

گونتر شولر آهنگساز برنده پولیتزری که از پیشگامان جنبش «جریان سوم» و ترکیب موسیقی جاز و کلاسیک بود، در 89سالگی درگذشت.

الهام غفوری از انجام همزمان همه مراحل ساخت «پایتخت ۴» و ضبط ۱۲ قسمت از آن خبر داد و اعلام کرد با تغییر لوکیشن قطعا بازیگران جدیدی به پروژه خواهند پیوست.

«همنشین درد» عنوان تازه‌ترین آلبوم موسیقی گروه «آوای نوروز» به آهنگسازی آرش فلاح صفا و خوانندگی علی زندوکیلی است که به تازگی در بازار موسیقی منتشر شده است.

مهلت ارایه آثار به بخش فیلم‌های مستند هفدهمین جشن خانه سینما تمدید شد.

کتاب «آفریده عشق و مرگ» نوشته گابریله الیوت است که توسط شادی ابراهیمی ترجمه شده است.

چهارده اثر نقاشی از «آدولف هیتلر» در یک حراجی بحث‌برانگیز در شهر نورنبرگ آلمان
به قیمت 391‌هزار یورو به فروش رفت.

فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی پی‌یر ژولی‌وه کارگردان فرانسوی جایزه جام طلای بهترین فیلم بلند داستانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را از آن خود کرد.

روح‌الله پورعمرانی در یکی از تازه‌ترین آثار پژوهشی خود بنا دارد افسانه - متل «خاله سوسکه» را به لحاظ جامعه‌شناسی بررسی کند و «همسرگزینی» توسط زنان را محور اصلی این پژوهش قرار دهد.

هادی مرزبان از منتفی شدن اجرای نمایشی ویژه ماه رمضان با نقش‌آفرینی جمشید مشایخی خبر داد.

نمایشگاه گروهی «آقای رئیس‌جمهور» با آثاری از ۱۸ هنرمند از پنجم تیرماه در گالری طراحان آزاد افتتاح خواهد شد.

مدیر روابط‌عمومی معاونت صدا وجود بخشنامه طرح تفکیک جنسیتی در شبکه‌های رادیویی را رد کرد.

جابر رمضانی با اشاره به آغاز تور تابستانی اجرای نمایش «صدای آهسته برف»، عنوان کرد در حاشیه حضور این نمایش در دو فستیوال اروپایی قرار است فیلم کوتاهی با عنوان «تهران» را در پاریس بسازد.

برایان کرانستون بازیگر نقش والتر وایت در سریال «برکینگ بد» با حضور در یک کارناوال موسیقایی در لاس‌وگاس حاضران در این رویداد را شگفت‌زده کرد.

«بولوار پارادیس» اولین رمان محمدرضا ذوالعلی است که به تازگی توسط نشر نون و در قالب «منظومه داستان ایرانی» منتشر شده است.

نشر «شورآفرین» مجموعه‌ آثار ویلیام گس از بزرگترین نویسندگان معاصر آمریکایی را شامل تونل، بختِ اومنِسِتِر، زن غمگین ویلی مسترز و سونات دکارتی را با ترجمه‌ جلیل جعفری و امیرحامد    دولت‌آبادی‌فراهانی منتشر می‌کند.

کتاب «آن بیسن و سه نفر» شامل خاطرات احمد یوسف‌زاده از اسارت
۲۳ نوجوان ایرانی در زندان‌های عراق که خود نیز یکی از آنان به شمار می‌رود، یک‌سال پس از انتشار به چاپ بیست‌ودوم رسید تا تعداد نسخه‌های منتشر شده این کتاب را به رقم ۵۵‌هزار نسخه برساند.

 


تعداد بازدید :  157