شماره ۵۹۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
مرد کلاهبردار با انتشارتصویرش دستگیر شد

شهروند|با انتشار عکس متهم فراری در روزنامه، شهروندان مرد کلاهبردار را شناسایی کردند. متهم که خود را مرد خیّری جا زده بود با کمک مردم دستگیر شد.
 ۱۴ اسفندماه ‌سال 93 بود که پرونده‌ای در دادسرای ناحیه ۲ تهران با شکایت زنی به جریان افتاد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مردی به نام حمیدرضا به بهانه تهیه وام برای پسرش، بدون اطلاع ایشان اقدام به انتقال سند مالکیت خانه‌اش به حساب یک شرکت خصوصی کرده و پس از دریافت مبلغ ۲۷‌میلیون تومان متواری شده است.
وقتی این زن به عنوان مسافر سوار یک خودروی مسافرکشی شد نمی‌دانست که در تله مرد کلاهبردار گرفتار می‌شود. «حمیدرضا» مرد مسافرکش خود  را شخصی خیّر معرفی کرد و ادعا کرد که حاضر است به این زن و فرزندانش کمک کند. از این زن خواست تا برگه‌ای را امضا کند.
این زن نیز به‌واسطه اعتماد و اطمینانی که به حمیدرضا پیدا کرده بود تمامی درخواست‌های وی را درخصوص امضای اوراق انجام داد تا شاید بتواند پول اجاره مغازه پسرش را تهیه کند.
اما زمانی که زن میانسال پیگیر زمان دریافت وام شد اطلاع پیدا کرد که مبلغ ۲۷‌میلیون تومان به آقای حمیدرضا پرداخت شده است.
 برای پیگیری موضوع به دفتر شرکت مراجعه کرد و در آن‌جا با مشاهده برگه وکالت‌نامه محضری متوجه شد  برگه‌ای که حمیدرضا در داخل دفترخانه از این زن دریافت کرده در حقیقت برگه وکالت بلاعزل انتقال سند مالکیت خانه بوده که وی آن را برای دریافت پول به شرکت تحویل داده است.
دستگیری متهم
با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی و انجام هماهنگی با مقام قضایی، تصویر بدون پوشش متهم پرونده صادر و در مورخه ۳۱ خرداد ۹۴ برای انتشار در اختیار خبرگزاری‌ها و جراید کثیرالانتشار قرار گرفت.
با انتشار تصویر متهم تحت تعقیب از سوی رسانه‌ها، بلافاصله تعدادی از شهروندان ضمن شناسایی تصویر متهم با پایگاه دوم پلیس آگاهی تماس گرفته و نشانی مخفیگاه متهم را در اختیار کارآگاهان قرار دادند؛ کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی نیز با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده به مخفیگاه متهم رفتند و مرد کلاهبردار را درحالی‌که درحال استراحت بوده و هنوز از انتشار تصویر خود در جراید اطلاع نداشت، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند.
تقدیر و تشکر رئیس پلیس آگاهی
از شهروندان
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری متهم گفت:  همکاری خوب ایجاد شده مابین پلیس آگاهی تهران بزرگ و اصحاب رسانه در انعکاس خوب و مناسب اخبار عملکرد پلیس آگاهی تهران بزرگ باعث شناسایی و دستگیری بسیاری از متهمان و همچنین شناسایی بسیاری از شاکیان و مالباختگان شده است.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشکر ویژه از شهروندان برای کشف بسیاری از پرونده‌ها گفت:  تماس‌های شهروندان خوب، دلسوز و عزیز ما برای ارایه اطلاعات متهمان متواری باعث دستگیری بسیاری از متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی شده که جای دارد از این احساس مسئولیت و همکاری شهروندان عزیز به‌عنوان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکر و تقدیر کرده و اعلام کنیم در تمامی پرونده‌هایی که پلیس آگاهی تهران بزرگ با همکاری خوب اصحاب رسانه نسبت به انتشار تصاویر قابل شناسایی متهمان تحت تعقیب و متواری اقدام کرده، شاهد شناسایی و دستگیری ۱۰۰‌درصدی این گروه از متهمان تا به امروز بوده‌ایم.


تعداد بازدید :  148