شماره ۳۵۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
رایزنی وزارت ورزش برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

مهر| معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان از رایزنی با سازمان‌های مسئول برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر پیگیر آن هستیم، بتوانیم قوانین مربوط به حضور زنان در مکان‌های ورزشی را تدوین کنیم.
عبدالحمید احمدی گفت: نیازمند تنظیم مقررات و دستورالعمل‌هایی هستیم تا بتوانیم سازوکار حضور بانوان در مکان‌های ورزشی را تدوین کنیم.  او درباره اقدامات انجام شده در زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: در حال حاضر پیگیر جدی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم و بدین منظور در نظر داریم خلأهای قانونی و ضوابط موجود در این زمینه را بررسی کنیم.
معاون پژوهشی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدواریم با تدوین آیین‌نامه مربوط به این موضوع حضور زنان در مکان‌های ورزشی تسهیل شود. ما معتقدیم زنان می‌توانند در ورزشگاه‌هایی که مغایرتی با ارزش‌های فرهنگی و اسلامی ندارند حضور پیدا کنند. احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اولویت‌های پژوهشی این معاونت در حوزه جوانان گفت:  بزرگ‌ترین طرح پژوهشی ما که در حال حاضر در دست اقدام است پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان است.
او ادامه داد:  نتایج این پیمایش در قالب دو گزارش ملی و استانی تا 45روز آینده منتشر می‌شود که گزارش ملی آن به شورایعالی جوانان و گزارش استانی به استان‌ها ارجاع داده می‌شود.
معاون پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این‌که پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان هر 3‌سال یک‌بار انجام می‌شود، اظهار داشت: این پیمایش به دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و تغییر ارزش‌های جوانان در ادوار مختلف می‌پردازد.
او در پاسخ سوال دیگر خبرنگار مهر درخصوص رویکرد حمایتی وزارت ورزش و جوانان از پایان‌نامه‌ها مرتبط با حوزه جوانان گفت:  در‌ سال 93 رویکرد جدیدی برای حمایت از پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته‌ایم که به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.  مشاور وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:  رویکرد ما با توجه به تنوع پایان‌نامه‌ها این است که بتوانیم حمایت از رساله‌های دکترا را در حوزه جوانان داشته باشیم چراکه اینگونه رساله‌ها از غنای بیشتری از جهت محتوا و کیفیت برخوردار هستند.  او با اعلام این‌که قرار است رقم حمایتی از پایان‌نامه‌ها را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رقم حمایتی از پایان‌نامه‌ها 3تا5‌میلیون تومان است که به‌دنبال افزایش آن در ماه‌های آینده هستیم. همچنین در نظر داریم کتاب‌های برتر در حوزه جوانان و نویسندگان آن را حمایت کنیم.

 


تعداد بازدید :  291