شماره ۵۹۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش بازده کارخانه‌ای ژاپن| بانک ژاپن پیش‌بینی می‌کند بازده کارخانه‌ای این کشور در سه ماهه آوریل تا ژوئن با کاهش روبه‌رو شود. دلیل این امر کاهش تقاضای کشورهای آسیایی و بی‌توجهی به ماهیت شکننده بهبود اقتصادی این کشور است. این درحالی است که تولید صنعتی این کشور در بازه ژانویه تا مارس نسبت به سه ماهه قبل از آن 1.5‌درصد رشد کرده بود. (اکونومیک تایمز)

افزایش تولید نفت عربستان به ۱۱‌میلیون بشکه| موسسه تحقیقاتی «گلدمن ساچز» پیش‌بینی کرد که عربستان‌سعودی در نیمه دوم‌ سال‌جاری میلادی ظرفیت تولید خود را به حداکثر برساند و برآورد می‌شود که تولید نفت این کشور به ۱۱‌میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این درحالی است که عربستان چندی پیش تولید نفت خود را به بالاترین میزان در ۳۰‌سال اخیر، یعنی با استخراج ۱۰‌میلیون و ۳۰۰‌هزار بشکه در روز رساند. (بولفاکس)

قاره آسیا در رشد اقتصادی پیشی گرفت| بانک توسعه آسیا رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای آسیایی را در ‌سال ۲۰۱۵ میلادی در حدود ۶‌درصد برآورد کرد که با این رقم قاره آسیا در میان دیگر قاره‌های جهان از سریع‌ترین رشد برخوردار است. در همین حال، سرعت رشد قسمت شمال شرقی و همچنین قسمت غربی آسیای میانه با روند کاهشی گزارش شده است درحالی‌که جنوب‌غرب آسیا از روند صعودی برخوردار است. (شینهوا)

افزایش نرخ نفت با کاهش بحران در یونان| قیمت نفت در بازارهای جهانی با بروز نشانه‌هایی در مورد امید به حل بحران یونان 19سنت بالا رفت و بشکه‌ای 63.21 دلار فروخته شد اما نگرانی در مورد تولید بالای نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است. نفت خام آمریکا نیز 15 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 59.76 دلار فروخته شد. (رویترز)


تعداد بازدید :  142