شماره ۳۵۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
میزخبر

وزیر بهداشت با اشاره به تصویب ممنوعیت پیوند برای اتباع غیرایرانی
بخشی از تخلفات در پیوند عضو در 15‌سال اخیر رخ ‌داده است
شهروند| وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دلیل ممنوعیت پیوند برای اتباع غیرایرانی را بخشی از تخلفاتی اعلام کرد که در 10، 15‌سال اخیر در این بخش رخ داده است. حسن ‌هاشمی به ایسنا درباره دلیل ممنوعیت انجام پیوند برای اتباع غیرایرانی، گفت: «بخش عمده این تصمیم به دلیل متقاضیان زیاد ایرانی است که در نوبت پیوند قرار دارند و بی‌تردید آنها واجب‌ترند. بخش دیگری از این تصمیم نیز به دلیل تخلفاتی بود که طی 10–15‌سال گذشته اتفاق افتاده است. در مجموع تصمیم خوبی در این زمینه گرفته شد.» او ادامه داد: «این موضوع به معنی کمک نکردن به بیماران حاضر در کشورهای حاشیه که از خدمات استادان ایرانی بهره‌مند می‌شدند، نیست. جراحان‌ این کشورها می‌توانند جهت دریافت آموزش‌ها به ایران مراجعه کنند و پیوند را در کشور خودشان انجام دهند.»  وزیر بهداشت ممنوع شدن انجام اعمال پیوند در بخش خصوصی را به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات مهم جلسه اخیر شورایعالی پیوند مورد اشاره قرار داد و گفت: «انجام پیوند در بخش دولتی و صرفا در مراکز آموزشی به دلیل آن است که پس از پیوند، خدمات بهتری به بیماران ارایه شود و البته این موضوع به معنای تقابل با بخش خصوصی نیست؛ چراکه حدود 90‌درصد اعضای شورایعالی پیوند در بخش خصوصی فعال‌اند، اما صددرصد اعضای شورا به این‌که فعلا پیوند در مراکز دولتی و آموزشی انجام شود، رأی دادند.»
او افزود: «این تصمیم کار ما را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه باید زمینه ارتقای خدمات هتلینگ را بیش از پیش در مراکز دولتی فراهم کنیم. برای انجام اعمال پیوندی در مراکز دولتی و آموزشی نوعی مراقبت بیشتر از بیماران پیوندی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های علمی و راهنماهای بالینی تدوین شده است.»

آمادگی شورا و شهرداری برای انتقال فردوگاه مهرآباد
فارس| عضو شورای اسلامی شهر تهران از آمادگی شورا و شهرداری برای انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(س) خبر داد و گفت: در این زمینه باید سایر دستگاه‌ها  نیز همکاری کنند. احمد حکیمی‌پور با تأکید بر این‌که در سال‌های گذشته نیز موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام (س) مطرح شده بود، ادامه داد: متأسفانه هیچگاه عزم جدی برای عملیاتی شدن این طرح صورت نگرفته است. او افزود: زمانی که فرودگاه مهرآباد را ساختند، این فرودگاه در خارج از شهر قرار داشت اما با توسعه جمعیت و همچنین ساخت‌وسازها، درنهایت فرودگاه اشاره‌شده در درون شهر قرار گرفت و در ادامه مشکلاتی را برای شهروندان و ساکنان منطقه ایجاد کرد. حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که به‌طور جدی درخصوص انتقال فرودگاه مهرآباد تصمیم‌گیری شود و مشکلات ساکنان منطقه برطرف شود. عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این‌که انتقال فرودگاه مهرآباد تنها از عهده شهرداری و شورا بر نخواهدآمد، گفت: در این زمینه باید سایر دستگاه‌ها ازجمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی همکاری داشته باشند.  او از آمادگی شهرداری تهران و شورای شهر برای انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(س) خبرداد و گفت: این موضوع درحال حاضر در دستور کار شورا قرار گرفته است و امیدواریم در صورت فراهم‌شدن شرایط هرچه زودتر فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(س) منتقل شود.  

آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور تصویب شد
جبران غیبت غیرموجه 1/5 تا 2 برابر مدت عدم حضور
تسنیم| معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی از تصویب آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد.
محمدحسن زدا گفت: آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور با هماهنگی میان نمایندگان مجلس و سازمان تأمین‌اجتماعی ابتدا در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شد و سپس به تصویب هیأت وزیران رسید.
او ادامه داد: براساس آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور، تمام افرادی که تا شش‌ماه یا 180 روز غیبت غیرموجه دارند، باید یک و نیم برابر مدت یادشده را در این مشاغل اشتغال داشته باشند تا بتوانند از مزایای این مشاغل استفاده کنند. معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: افرادی که بین شش ماه تا یک‌سال غیبت غیرموجه دارند نیز باید دو برابر مدت مزبور سابقه را جبران کنند تا بتوانند با 20‌سال سابقه و بدون شرط سنی در این مشاغل بازنشسته شوند.
زدا افزود: تمام افرادی که تا پیش از تصویب آیین‌نامه جدید، 10 روز غیبت غیرموجه داشته و درنتیجه نتوانستند از مزایای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کنند، از این پس می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به انجام دادن کارهای بازنشستگی خود اقدام کنند.

 


تعداد بازدید :  252