شماره ۳۵۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
دیدار ایوبی با انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران
تلویزیون رقیب شبکه‌های خارجی نيست

در دیدار رئیس سازمان سینمایی با انجمن صنفی موسسات فیلمسازی مسائل و مشکلات این انجمن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در دیدار میان رئیس سازمان سینمایی با فرماندهی نیروی ارتش جمهوری اسلامی درباره گسترش ارتباطات دو سویه صحبت شد.
اعضای شورای داوری، هیأت‌مدیره و اعضای کمیسیون‌های تخصصی انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران با حجت‌الله ایوبی دیدار کردند. ایرج محمدی رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی در ابتدای این نشست گفت: جریان فرهنگی- هنری در بخش شبکه نمایش خانگی و تولید آثار ویدئویی مغفول مانده که البته این بخش در ماه‌های اخیر تا حدودی ترمیم شده است.
او با اشاره به این‌که اغلب پروانه تولید فیلم‌های ویدئویی مربوط به موسسات خارج از انجمن صنفی موسسات فیلمسازی است، توضیح داد: بسیاری از این موسسات به دلیل سرمایه‌ای که دارند وارد فیلمسازی می‌شوند که این روند امنیت شغلی ما را با مخاطراتی روبه‌رو کرده است. ما بودجه‌ای نداریم و از محل دریافت حق عضویت امور انجمن را اداره می‌کنیم و ‌سال گذشته تنها 12‌میلیون تومان از وزارت ارشاد بودجه گرفتیم.
در ادامه توکلی نیز با اشاره به مشکلات پیش‌روی موسسات با شهرداری و مطرح کردن بحث مالیات خواستار رفع این مباحث و تشکیل کارگروهی برای به رسمیت شناخته شدن مشاغل به اصطلاح نوظهور شد.
حبیب الهیاری نیز با اشاره به موضوع قاچاق فیلم و عدم برخورد جدی با این مسأله در سال‌های اخیر گفت: تهیه‌کنندگان امروز جرأت ورود به عرصه تولید را ندارند زیرا آثارشان بلافاصله بعد از ساخت وارد شبکه قاچاق می‌شود. او با اشاره به ناکارآمدی تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق فیلم درخواست کرد این مهم همانند سال‌های اخیر به تهیه‌کنندگان واگذار شود. حجت‌الله ایوبی پس از شنیدن نظرات حاضران در این نشست یادآور شد: فعالیت شما نه‌تنها در مقابل سینما نیست بلکه در کنار سینماست. اگر ما دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشیم باید بدانیم که شما امروز رقیب شبکه‌های ماهواره‌ای هستید؛ تلویزیون دیگر نمی‌تواند رقیب شبکه‌های خارجی باشد زیرا بیننده‌های این رسانه کم شده و با افزایش روند آزاردهنده پخش تبلیغات در این رسانه، ریزش مخاطبان آن ادامه دارد. رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: شما در خانه‌ها حضور دارید از این رو باید مناسبات خود را با سینما و خانه سینما افزایش دهید و حرکت صنف انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران به دلیل دوری از حاشیه و همدلی می‌تواند با سرعت بیشتری ادامه یابد. ایوبی از اعلام آمادگی سازمان سینمایی برای واگذاری برخی امور به انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران خبر داد و خطاب به حاضران با یادآوری این‌که اگر صنف شما قدرتمند شود بر مشکلات پیش رو غلبه می‌کنید افزود: درباره درجه‌بندی دفاتر ویدئویی پیشنهادات خود را ارایه دهید و معتقدیم فعالیت‌های این بخش را شما باید انجام دهید. رئیس سازمان سینمایی درباره موضوع مبارزه با قاچاق فیلم‌های سینمایی نیز افزود: موضوع قاچاق فیلم نسبت به دیگر کالاهای فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است و تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق فیلم در سال‌های اخیر شاید باعث بهتر شدن وضع قاچاقچیان شد. مظاهری، مفید، تحویلیان، اردستانی، انصاریان، جودی، قیصریان، تجریدی، مه‌نگار، توکلی، الهیاری، پورمعادی، کریم‌زاده، رضایی و ‌هاشمی از حاضران این نشست بودند.


تعداد بازدید :  105