شماره ۳۵۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
هلال‌احمر گیلان از اقدام خداپسندانه خانواده‌ دختر دانشجو قدردانی کرد
اهدای 3 عضو دختر گیلانی به بیماران نیازمند

جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از خانواده دختر دانشجویی که با اهدای اعضای بدن فرزند مرحومشان به 3 بیمار موافقت کرده بودند قدردانی کرد.  
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان، فریبا جوادی دانشجوی کارشناسی رشته معماری متولد 1365 در شهر رشت بود. او ورزشکار، اهل ذوق و هنر بود و شعر هم می‌سرود.   فریبا جوادی بر اثر حادثه‌ای دچار مرگ مغزی شد و 13 مرداد امسال جان به جان آفرین تسلیم کرد اما خانواده او در اقدامی خداپسندانه موافقت کردند 2 کلیه و کبد فرزندشان به بیماران نیازمند در شیراز و رشت پیوند زده شود.»
دکتر علیرضا خصوصی‌ثانی مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در مراسم تجلیل از این دانشجوی ایثارگر که در مجتمع خاتم‌الانبیای رشت برگزار شد، گفت: « فریبا جوادی در خانواده‌ای پرورش یافت که در آن روح ایثار و انساندوستی وجود دارد.   تعلیمات دینی و آموزه‌های انسانی که بسیاری به دنبال آن هستند در اجتماع کوچک این خانواده نهادینه شده بود. تلاش ما برای تسکین آلام بشری است و فریبا جوادی توانست با اهدای عضو خود برای 3 انسان در آرزوی سلامت، حیاتی دوباره بیافریند و مسبب رهایی درد و رنج آنان باشد.»
عضویت 350 نفر از ابتدای امسال در طرح اهدای عضو جوانان جمعیت هلال احمر
مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از ثبت‌نام 350 نفر عضو جوان جمعیت هلال‌احمر استان گیلان برای اهدای عضو خبر داد و گفت: «درحال حاضر این جمعیت با سازماندهی و اطلاع‌رسانی دارای 2 هزارو735  نفر داوطلب اهدای عضو است و تلاش می‌کنیم روحیه ایثارگری و فرهنگ اهدای عضو را در بین جوانان کمتر از 29‌سال ترویج دهیم.»
در این مراسم از خانواده ایثارگر مرحومه فریبا جوادی که با اهدای 2 کلیه و کبد فرزندشان به بیماران نیازمند موافقت کرده بودند، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.  متنی نیز به زبان مرحومه جوادی اینگونه بیان شد:  
«اگر قرار است چیزی از وجود مرا  دفن کنید، بگذارید خطاهایم، ضعف‌هایم و گناهانم دفن شود. روحم را به دست خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم کنید، عمل خیری انجام دهید یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت‌آمیزی بگویید. اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید همیشه زنده خواهم ماند. این است نهایت بشردوستی و کمک به تأمین سلامت انسان‌ها. بعد از مرگ من، عشق، چگونه زنده ماندن برای همیشه است. خدایا  از من بپذیر.»


تعداد بازدید :  241